Wyświetlono posty znalezione dla słów: szczegułowy rozkład jazdy





Temat: Dodatkowe pieniądze na pociągi
A może medal ma dwie strony?

Komunikat prasowy

Warszawa, dnia 29 marca 2006r.

Spółka „PKP Przewozy Regionalne” od 11 grudnia 2005r. realizuje rozkład jazdy
pociągów, uzgodniony i pisemnie zaakceptowany w kwietniu 2005r przez Zarząd
Województwa Dolnośląskiego, z informacją o wysokości deficytu w prognozowanej
wysokości ok. 80 mln zł.

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi Spółka miała prawo oczekiwać, że
Zarząd Województwa zabezpieczy w budżecie na 2006r. odpowiednie środki na
pokrycie deficytu. Na obecnym etapie negocjacji, po wniesionych korektach,
prognozowany deficyt wynosi 69,5 mln zł.

Zaplanowana dotychczas przez Zarząd Województwa kwota 40 mln zł pokrywa deficyt
przewoźnika w ok. 52 %. Przewidywane zwiększenie tej kwoty o dodatkowe 5 mln zł
zapewni pokrycie deficytu w niecałych 62 %. W tej sytuacji pozostałe 38 %
byłoby stratą, która nie znajduje źródeł finansowania. W celu zapobiegnięcia
dalszemu zadłużaniu, Zarząd Spółki zmuszony jest do wdrożenia działań
zmniejszających deficyt.

Informujemy, że poziom pracy eksploatacyjnej w Województwie Dolnośląskim,
planowanej na 2006r. (5,8 pockm) po zmniejszeniu wynikającym z nieprzedłużenia
kursowania 42 pociągów oznaczonych literą „G”, zbliży się do poziomu pracy
eksploatacyjnej w roku poprzednim (5,5 pockm) i pozwoli na zmniejszenie
deficytu o ok.5,6 mln zł.

Posiadamy wieloletni plan działań naprawczych, związanych z oddłużeniem oraz
poprawą bieżącej sytuacji Spółki, w tym poprawy jakości usług oraz zmniejszenia
kosztów działalności.

Przedkładamy samorządowi koszty funkcjonowania pociągów regionalnych, z
podziałem na poszczególne pociągi. Przedkładanie danych dotyczących przychodów
na poszczególne pociągi musiałoby skutkować ograniczeniem praw podróżnych -
zmuszeniem ich do kupowania biletów na konkretny pociąg, a nie jak dotychczas
na relację.

Szczegółowe rozliczenia na podstawie wydruków z kas biletowych zawierają
informacje o wszystkich kategoriach biletów (deficyt wynikający ze stosowania
ulg dla pracowników PKP wyliczono na 3,5 mln zł i o tę kwotę zmniejszono
planowany deficyt do rozliczenia z samorządem).

Łukasz Kurpiewski
Rzecznik prasowy
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.

źródło:
www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=101&wersja=pol&TSID=118&nav=C




Temat: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe w sezonie letnim
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe w sezonie letnim
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe w Bytomiu

W miniony weekend rozpoczął się sezon turystyczny na Górnośląskiej Kolei
Wąskotorowej. Po ponad półrocznej przerwie odkryte wagoniki powróciły na
żelazny szlak porywając turystów w podróż do Kopalni Srebra, Dolomitów
Sportowej Doliny i nad Zalew Nakło-Chechło. Warto zaznaczyć, że po raz
pierwszy połączenia nad zalew zostały uruchomione już na wiosnę, co jest
odpowiedzią na zapotrzebowanie mieszkańców Bytomia i Aglomeracji. Pierwszy
weekend kursowania, podczas którego przewieźliśmy ponad 500 osób pokazał, że
decyzja o jak najwcześniejszym uruchomieniu połączeń była strzałem w dziesiątkę!

Pociągi kursują w każdy weekend, a od wakacji codziennie !!!

PRZED WAKACJAMI - kursuje w weekendy (od 01.05.2009 do 14.06.2009)

Odjazdy z Bytomia: 10.30, 14.30
Odjazdy z Miasteczka Śl. : 12.00, 16.00

W WAKACJE - kursuje codziennie (od 20.06.2009 do 31.08.2009)

Odjazdy z Bytomia: 9.00, 12.00, 16.00
Odjazdy z Miasteczka Śl. : 10.20, 14.30, 17.30

WE WRZEŚNIU - kursuje po wcześniejszym ogłoszeniu

Szczegółowy rozkład jazdy GKW: www.sgkw.eu/index.php?page=rozklad#chechlo

Ceny biletów: 6 zł - normalny, 3 zł - ulgowy. Dzieci do lat 4, rowery, wózki
oraz psy - za darmo. Bilety ulgowe przysługują uczniom i studentom do 26 roku
życia za okazaniem ważnej legitymacji lub karty EURO<26. Bilet uprawnia do
jednorazowego przejazdu w jedną stronę między dwiema dowolnie wybranymi
stacjami. Przejazd psa jest dozwolony po okazaniu ważnego świadectwa
szczepienia. Pies winien być na smyczy oraz w kagańcu. Pociąg prowadzi wagon
brankard przeznaczony do przewozu rowerów. UWAGA! W przypadku złej pogody
Kolej zastrzega sobie prawo do odwołania pociągu!

Kolej Parkowa w WPKiW - zapraszamy od 9 V !!!

9 maja rozpoczęła sezon Kolejka Parkowa w Wojewódzkim Parku Kultury i
Wypoczynku. Żelazny szlak otacza Park od północno-wschodniej strony łącząc ze
sobą jego główne atrakcje: Wesołe Miasteczko, ZOO, Planetarium i przystań
wodną. W okresie jesienno-zimowym wyremontowano wnętrze jednego z wagonów
letnich. Cały skład otrzymał nowe malowanie wykonane techniką aerograficzną wg
projektu zaprzyjaźnionej z SGKW grupy artystów Rebel Art.

Zapraszamy na przejażdżki po Parku! Do 14 czerwca 2009 kolej kursuje w
weekendy, natomiast w okresie wakacji codziennie za wyjątkiem poniedziałków.
Między 10.00/11.00 a 19.00 ze stacji Wesołe Miasteczko odjazdy co godzinę o
każdej pełnej godzinie, natomiast ze stacji Przystań co godzinę 30 minut po
każdej pełnej godzinie.

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD JAZDY KOLEI PARKOWEJ:
www.sgkw.eu/index.php?page=rozklad#park
Zobacz relację TV Silesia z Kolei Parkowej WPKiW:
www.tvs.pl/informacje/10939/
Szczegółowe informacje

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
www.sgkw.eu
e-mail: info@sgkw.eu
tel.: 0-603 995 362, 0-600 390 992






Temat: stacja pkp
Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia
PKP Przewozy Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia”
Po kilkunastu latach do Grudziądza powróciło pośpieszne połączenie
kolejowe. W sezonie letnim kursował pociąg „Bory Tucholskie” w
relacji Warszawa – Grudziądz – Kołobrzeg. Po niewątpliwym sukcesie
tego sezonowego połączenia, 9 grudnia 2007 r. PKP Przewozy
Regionalne uruchomiły pociąg „Warmia” – całoroczne bezpośrednie
połączenie z dwiema stolicami Polski: obecną – Warszawą i
historyczną – Krakowem. Dodatkowo pociąg w dniach 1 i 3 maja kursuje
do Zakopanego, co w długi majowy weekend umożliwi podróżnym dogodny
dojazd do najpopularniejszej miejscowości wypoczynkowej w Tatrach.
Jazda pociągiem to zarówno bezpieczeństwo, jak i wygoda podróży. PKP
Przewozy Regionalne oferuje także liczne zniżki i promocje, przejazd
można odbyć z ulgą szkolną lub studencką. Bilet turystyczny
umożliwia podróżowanie przez cały weekend za 60 zł. W grupie 10
osobowej można jechać za połowę ceny, opiekun grupy podróżuje za
darmo. Jadąc z ro dziną możesz zapłacić nawet do 30 % mniej. Pociąg
rozpoczyna bieg w Grudziądzu o godzinie 5.53, z Lidzbarka odjeżdża o
godzinie 7.25, dojeżdża do stolicy o 10.35, zaś do Krakowa dojeżdża
o godzinie 16.10. Do Grudziądza pociąg rusza z Karkowa o godzinie
12.12, z Warszawy o 17.10 i dojeżdża do Lidzbarka o godzinie 20.22,
do Grudziądza dojeżdża o godzinie 22.02. Wyjeżdżając rano z
Lidzbarka istnieje możliwość popołudniowego powrotu.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągu ujęty jest poniżej:

kierunek: Warszawa – Kraków

5:53 – GRUDZIĄDZ

6:32 – Jabłonowo Pomorskie

6:53 – Brodnica

7:25 – Lidzbark Miasto

7:48 – Działdowo

8:27 – Mława

8:48 – Ciechanów

9:13 – Nasielsk

9:41 – Nowy Dwór Mazowiecki

9:55 – Legionowo

10:25 – Warszawa Wschodnia

10:35 – WARSZAWA CENTRALNA

10:54 – Warszawa Zachodnia

11:03 – Warszawa Służewiec

11:18 – Piaseczno

11:52 – Warka

12:34 – Radom

13:05 – Szydłowiec

13:19 – Skarżysko Kamienna

13:32 – Suchedniów

14:02 – Kielce

14:37 – Jędrzejów

14:52 – Sędziszów

15:03 – Kozłów

15:19 – Miechów

16:10 – KRAKÓW GŁÓWNY

16:42 – Kraków Płaszów

kierunek: Grudziądz

11:56 – Kraków Płaszów

12:12 – KRAKÓW GŁÓWNY

12:58 – Miechów

13:16 – Kozłów

13:25 – Sędziszów

13:39 – Jędrzejów

14:12 – Kielce

14:43 – Suchedniów

14:53 – Skarżysko Kamienna

15:26 – Radom

16:09 – Warka

16:35 – Piaseczno

16:50 – Warszawa Służewiec

17:00 – Warszawa Zachodnia

17:10 – WARSZAWA CENTRALNA

17:19 – Warszawa Wschodnia

17:52 – Legionowo

18:07 – Nowy Dwór Mazowiecki

18:36 – Nasielsk

19:01 – Ciechanów

19:21 – Mława

20:00 – Działdowo

20:22 – Lidzbark Miasto

20:53 – Brodnica

21:31 – Jabłonowo Pomorskie

22:02 - GRUDZIĄDZ




Temat: warto zobaczyc w porcie... i przeczytac...
warto zobaczyc w porcie... i przeczytac...
morskie i "statkowe" forum dyskusyjne:
groups.yahoo.com/group/nava/

= = = = = = = = = =

dzis w Gdyni mozna zobaczyc az dwa piekne wycieczkowce

o 12:45 bedzie prawdopodobnie odbijal z nabrzeza Polskiego Maxim Gorkiy
a o 18:45 z Francuskiego - Saga Rose

za kilka dni w Gdyni zobaczymy "hit sezonu" jesli chodzi o najciekawsze statki
wycieczkowe wtym roku w Polsce...
jaki to statek i kiedy? - dowiesz sie z najnowszego (dostepnego jeszcze w
kioskach i salonach prasowych) wydania czasopisma MOZRA, STATKI i OKRETY

smieszna rzecz - podobno z powodu "zagrozenia terrorystycznego" odpowiednie
instytucje (posiadajace takie wykazy) NIE CHCIALY ujawniac mediom listy
statkow pasazerskich spodziewanych w tym sezonie w Gdyni

jest to zabawne, gdyz kazdy latwo moze uzyskac dostep do takich danych,
studiujac witryny internetowe poszczegolnych armatorow
- podawane sa tam szczegolowe programy wycieczek morskich, lacznie z datami i
godzinami wejsc i wyjsc z portow...
przeciez ludzie nie kupuja drogich rejsow luksusowymi wycieczkowcami "w ciemno"...

poza tym szczegolowe "rozklady jazdy" wycieczkowcow sa nie tylko dostepne w
Internecie, lecz rowniez, oczywiscie, drukowane w folderach reklamowych
armatorow i biur turystycznych...

jednak podobno NIE CHCIANO lokalnym mediom w Trojmiescie ujawnic list
spodziewanych statkow pasazerskich..
mowilo o tym nawet Radio Hit (ex S'ka Nord) chyba ze 2 tygodnie temu...

moze sie myle, i moze jednak ktos zdobyl i opublikowal, ale wydaje mi sie, ze
w mediach lokalnych, w gazetach codziennych NIE BYLO w tym roku takiej listy...
(w poprzednich latach gazety codzienne w Trojmiescie DRUKOWALY takie
zestawienia, pojawialy sie one rowniez np. na oficjalnych stronach WWW Miasta
Gdyni)

jest jednak na to rada dla milosnikow statkow i okretow i dla spacerowiczow -
mieszkancow Trojmiasta oraz gosci - turystow, ktorzy by chcieli obejrzec
wielkie, wspaniale statki pasazerskie...

oczywiscie mozna poswiecic kilak godzin pracy i sammeu poszukac w Necie, na
witrynach WWW armatorow, jakie statki i kiedy "przychodza" np. do Gdyni...

ale jest tez inny, latwiejszy sposob...

takie listy zostaly juz opublikowane dla polskich portow
i sa powszechnie dostepne

polecam szczegolnie biezacy numer (jeszcze w kioskach i salonach prasowych -
chyba juz niedlugo, bo juz wkrotce przyjdzie do dystrybucji nowy numer)
dwumiesieczniak MORZA, STATKI i OKRETY
poza lista statkow wycieczkowych spodziewanych w portach polskich jest tam tez
omowienie najciekawszych wycieczkowcow

lista taka zostala rowniez opublikowana w dwutygodniku fachowym (dot. szeroko
rozumianej gospodarki morskiej) - NAMIARY na MORZE i HANDEL, nr.
8/2004(dostepne w prenumeracie oraz w nielicznych ksiegarniach - np. w "Rozy
Wiatrow" na Starowiejskiej w Gdyni)

= = = = = = = = = =

jest trainspotting (w Polsce jest wiele witryn poswieconych kolejnictwu)
podbnie jest z milosnikami komunikacji miejskiej, tramwajow, autobusow...
entuzjasci lotnictwa zajmuja sie plane spottingiem (np.: lotnictwo.net/)
jest tez oczywiscie ship spotting
milosnicy statkow i okretow, to tzw. "shiplovers"

wiecej o fotografowaniu statkow, galerie fotografii, linki to prywatnych stron
WWW shiploverow i klubow oraz forow dyskusyjnych dla shiploverow -
- na stronie: ships.greenet.pl

= = = = = = = = = =




Temat: SKM z Pruszkowa do Rembertowa od 3 LIPCA :)))))))
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3358182.html :
Od lipca Szybka Kolej Miejska do Pruszkowa

Krzysztofa Śmietana 21-05-2006 , ostatnia aktualizacja 20-05-2006 00:17

Miała być wielkim sukcesem prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a okazała się
propagandową klapą - teraz Szybka Kolej Miejska zmienia szefa i trasę. 3 lipca
będzie wycofana z linii otwockiej, gdzie wozi głównie powietrze.

Teraz Szybka Kolej Miejska zmienia szefa i trasę. 3 lipca będzie wycofana z
linii otwockiej, gdzie wozi głównie powietrze. Czy SKM wyjedzie wreszcie na
prostą? Do tej pory sypał się na nią grad krytyki m.in. za to, że na trasie z
Falenicy do Dworca Zachodniego w wagonach, które nadal się psują, niemal przez
cały dzień jest pusto. Kontrowersje wzbudzał też przetarg na sześć pociągów -
na wniosek polityków Platformy Obywatelskiej prokuratura bada okoliczności
wybrania dostawcy, nowosądeckiej firmy Newag.

Teraz wizerunek kolejki ma poprawić jej nowy szef. Został nim Michał Hamryszak,
wcześniej m.in. był dyrektorem Zarządu Oczyszczenia Miasta. Dotychczasowy szef
Jerzy Obrębski został w zarządzie spółki. - Kolejka potrzebuje rozwoju. Musi
walczyć m.in. o dotacje unijne na nowy tabor. Dlatego potrzebowała dobrego
menedżera. Pan Hamryszak spełnia te wymogi - mówi Paweł Przychocki, członek
rady nadzorczej SKM.

Głównym zadaniem nowego szefa będzie przeniesienie pociągów na nową trasę z
Pruszkowa przez centrum do Rembertowa. Tam będzie nią jeździć zapewne o wiele
więcej pasażerów niż teraz do Falenicy. Jest już niemal pewne, że pociągi SKM
zaczną dojeżdżać do Pruszkowa 3 lipca.

Tego dnia powinien się zacząć generalny remont tunelu średnicowego. W wakacje
będzie zmodernizowana ta jego część, którą jeżdżą pociągi podmiejskie, w tym
składy Szybkiej Kolei Miejskiej. - Do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe [która
jest właścicielem torów] wpłynął już wniosek, żeby skierować pociągi na nową
trasę. W czasie remontu tunelu będą przejeżdżały przez Dworzec Centralny - mówi
prezes SKM Michał Hamryszak.

Na polecenie prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztofa Celińskiego
(byłego szefa Metra Warszawskiego i szefa rady nadzorczej SKM) zaczął się
remont zwrotnicy w Pruszkowie. Dzięki temu kolejka będzie tam mogła bez
problemu zawracać. Szczegółowy rozkład jazdy mają ustalić Polskie Linie
Kolejowe, które muszą pogodzić interesy różnych przewoźników.

W Zarządzie Transportu Miejskiego nie chcą jeszcze powiedzieć, jakie bilety
trzeba będzie kasować w pociągach SKM poza Warszawą - od Pruszkowa do Ursusa.
Najprawdopodobniej jednak takie jak w autobusach podmiejskich: jednorazowe za 4
zł i 80 gr albo 30-dniowe za 90 zł.

Po zakończeniu remontu tunelu, czyli najprawdopodobniej pod koniec września,
pociągi SKM wrócą na ponad dwa miesiące na trasę do Falenicy. Na stałe mają
zacząć jeździć z Rembertowa do Pruszkowa dopiero od 10 grudnia. Wtedy wchodzi w
życie nowy rozkład kolei w całej Europie. Zgodnie z przepisami szefowie SKM
przesłali już propozycje kursów na tej trasie spółce PKP Polskie Linie
Kolejowe.
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3358182.html



Temat: Wyborcza SKM - pasażerowie uciekli - Rzepa 06.02
Od lipca Szybka Kolej Miejska do Pruszkowa

miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3358182.html
Krzysztofa Śmietana 21-05-2006 , ostatnia aktualizacja 20-05-2006 00:17

Miała być wielkim sukcesem prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a okazała się
propagandową klapą - teraz Szybka Kolej Miejska zmienia szefa i trasę. 3 lipca
będzie wycofana z linii otwockiej, gdzie wozi głównie powietrze

Teraz Szybka Kolej Miejska zmienia szefa i trasę. 3 lipca będzie wycofana z
linii otwockiej, gdzie wozi głównie powietrze. Czy SKM wyjedzie wreszcie na
prostą? Do tej pory sypał się na nią grad krytyki m.in. za to, że na trasie z
Falenicy do Dworca Zachodniego w wagonach, które nadal się psują, niemal przez
cały dzień jest pusto. Kontrowersje wzbudzał też przetarg na sześć pociągów -
na wniosek polityków Platformy Obywatelskiej prokuratura bada okoliczności
wybrania dostawcy, nowosądeckiej firmy Newag.

Teraz wizerunek kolejki ma poprawić jej nowy szef. Został nim Michał Hamryszak,
wcześniej m.in. był dyrektorem Zarządu Oczyszczenia Miasta. Dotychczasowy szef
Jerzy Obrębski został w zarządzie spółki. - Kolejka potrzebuje rozwoju. Musi
walczyć m.in. o dotacje unijne na nowy tabor. Dlatego potrzebowała dobrego
menedżera. Pan Hamryszak spełnia te wymogi - mówi Paweł Przychocki, członek
rady nadzorczej SKM.

Głównym zadaniem nowego szefa będzie przeniesienie pociągów na nową trasę z
Pruszkowa przez centrum do Rembertowa. Tam będzie nią jeździć zapewne o wiele
więcej pasażerów niż teraz do Falenicy. Jest już niemal pewne, że pociągi SKM
zaczną dojeżdżać do Pruszkowa 3 lipca.

Tego dnia powinien się zacząć generalny remont tunelu średnicowego. W wakacje
będzie zmodernizowana ta jego część, którą jeżdżą pociągi podmiejskie, w tym
składy Szybkiej Kolei Miejskiej. - Do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe [która
jest właścicielem torów] wpłynął już wniosek, żeby skierować pociągi na nową
trasę. W czasie remontu tunelu będą przejeżdżały przez Dworzec Centralny - mówi
prezes SKM Michał Hamryszak.

Na polecenie prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztofa Celińskiego
(byłego szefa Metra Warszawskiego i szefa rady nadzorczej SKM) zaczął się
remont zwrotnicy w Pruszkowie. Dzięki temu kolejka będzie tam mogła bez
problemu zawracać. Szczegółowy rozkład jazdy mają ustalić Polskie Linie
Kolejowe, które muszą pogodzić interesy różnych przewoźników.

W Zarządzie Transportu Miejskiego nie chcą jeszcze powiedzieć, jakie bilety
trzeba będzie kasować w pociągach SKM poza Warszawą - od Pruszkowa do Ursusa.
Najprawdopodobniej jednak takie jak w autobusach podmiejskich: jednorazowe za 4
zł i 80 gr albo 30-dniowe za 90 zł.

Po zakończeniu remontu tunelu, czyli najprawdopodobniej pod koniec września,
pociągi SKM wrócą na ponad dwa miesiące na trasę do Falenicy. Na stałe mają
zacząć jeździć z Rembertowa do Pruszkowa dopiero od 10 grudnia. Wtedy wchodzi w
życie nowy rozkład kolei w całej Europie. Zgodnie z przepisami szefowie SKM
przesłali już propozycje kursów na tej trasie spółce PKP Polskie Linie
Kolejowe.




Temat: Komunikat o zmianach w organizacji ruchu w dniu 28
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu w dniu 28
Komunikat o zmianach w organizacji ruchu w dniu 28 września 2008

W związku z uroczystościami beatyfikacji Czcigodnego Sługi Bożego Księdza
Michała Sopoćko w dniu 28.09.2008 r. w kościele przy ul. Radzymińskiej w
Białymstoku w godzinach 8.00 – 11.00 oraz 13.30 – 16.00 uruchomionych zostanie
9 linii specjalnych, które będą kursowały z częstotliwością ok. 10 minut.:

B 5
BERLINGA/ DZIESIĘCINY - Berlinga - Antoniuk Fabryczny - Antoniukowska -
Dąbrowskiego - Poleska - JUROWIECKA (rondo) - Poleska - Botaniczna -
Dąbrowskiego - Antoniukowska - Antoniuk Fabryczny - Berlinga -
BERLINGA/DZIESIĘCINY

B 6
OSIEDLE PIECZURKI - Dolistowska - 27 Lipca - Wasilkowska - Sienkiewicza -
Jurowiecka - JUROWIECKA (rondo) - Poleska - Jagienki - Sienkiewicza -
Wasilkowska - 27 Lipca - Dolistowska - OSIEDLE PIECZURKI

B 15
DOJLIDY GÓRNE (pętla) - Dojlidy Górne - PLAŻA - Plażowa - Branowicka -
Branickiego - Legionowa - Sienkiewicza - JUROWIECKA (rondo) - Jurowiecka -
al.. Piłsudskiego - Branickiego - Baranowicka - Plażowa - PLAŻOWA/PĘTLA - Św.
Proroka Eliasza - Dojlidy Górne - DOJLIDY GÓRNE/PĘTLA

B 19
SĄD REJONOWY/ - Mickiewicza - al.. Piłsudskiego - Sienkiewicza - JUROWIECKA
(rondo) - Jurowiecka - Sienkiewicza - al.Piłsudskiego - Mickiewicza - SĄD REJONOWY

B 20
LEŚNA DOLINA/PĘTLA - Armii Krajowej - Popiełuszki - Kopernika - Boh. M.Cassino
- Poleska - JUROWIECKA (rondo) - Poleska - Boh. M. Cassino - M. Kopernika -
Popiełuszki - Armii Krajowej - LEŚNA DOLINA/PĘTLA

B 21
ZIELONE WZGÓRZA -Zielonogórska - Wrocławska - Popiełuszki - Hetmańska -
Zwycięstwa - Kolejowa - Dąbrowskiego -Poleska -JUROWIECKA (rondo) - Poleska -
Botaniczna - Dąbrowskiego - Kolejowa - Zwycięstwa - Hetmańska - Popiełuszki -
Wrocławska - Zielonogórska - ZIELONE WZGÓRZA

B 22 WSCHÓD
PIASTOWSKA (rondo) - Piastowska - Towarowa - Poleska - POLESKA (rondo)

B 22 ZACHÓD
DWORZEC PKS - Boh. M. Cassino - Poleska - POLESKA (rondo)

B 26
PADEREWSKIEGO/PĘTLA - Rzymowskiego - Dubois - Pułaskiego - Kawaleryjska -
Wiejska - Zwierzyniecka - 11 Listopada - Skłodowskiej - Sienkiewicza -
Jurowiecka - JUROWIECKA (rondo) - Jurowiecka - Sienkiewicza - Skłodowskiej -
11 Listopada - Zwierzyniecka - Wiejska - Kawaleryjska - Pułaskiego - Dubois -
Rzymowskiego - PADEREWSKIEGO/PĘTLA

B 27
WIŚLANA - Niemeńska - RAGINISA/GWIAZDKOWA - Raginisa - M.M. Kolbego -
Wysockiego - Wasilkowska - Sienkiewicza - Jurowiecka - JUROWIECKA (rondo) -
Poleska - Jagienki - Sienkiewicza - Wasilkowska - Wysockiego - M.M. Kolbego -
Raginisa - NIEMEŃSKA/PĘTLA -Niemeńska - WIŚLANA/PĘTLA

Na ul. Poleskiej naprzeciwko przystanku 328 - POLESKA/JUROWIECKA, na ulicy
Jurowieckiej naprzeciwko przystanku 141- JUROWIECKA/ SKLEP ŁOWIECKI oraz na
ul. Zagumiennej naprzeciwko przystanku 388- ZAGUMIENNA/ZAGUMIENNA ustawione
zostaną przystanki tymczasowe.

W związku z zamknięciem ulic: Radzymińskiej, al. 1000-lecia PP, I Armii W.P.
i Kombatantów w godz. 8.00 – 18.00 zmienią się trasy stałych linii
komunikacyjnych:

Autobusy linii 15, 20, 27 i 102 – w obydwu kierunkach pojadą al. 1000-lecia
P.P., ul. Sokólską, Sitarską i Poleską.

Autobusy linii 25 będą stałą trasą dojada do ul. gen St. Maczka następnie
pojada al. 1000-lecia Państwa Polskiego, ul. Sokólska, Radzymińską , Sitarską,
Poleską,
zawróca na rondzie Jurowiecka- Poleska i pojadą w kierunku przeciwnym.

Autobusy linii 26 będą dojeżdżać do ronda u zbiegu ul. Jurowieckiej i Poleskiej.
Na rondzie zawrócą i pojadą z powrotem stałą trasą.

W dniu 28 września będą obowiązywały świąteczne rozkłady jazdy.

Szczegółowe informacje będą mogli Państwo uzyskać pod numerem tel. 085 7455210
lub pod bezpłatnym numerem infolinii 0800 166 146.

Na liniach specjalnych obowiązują bilety na strefę miejską.

23 września 2008, 16:44

www.komunikacja.bialystok.pl/news.asp?id=495




Temat: 150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
150 lat Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
INFORMACJA Z WWW.GKW.PRV.PL

Bytom, 12-14.IX.2003: Obchody 150-lecia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

ORGANIZATORZY: GMINY BYTOM, TARNOWSKIE GÓRY, MIASTECZKO ŚLĄSKIE oraz
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW KOLEI i STOWARZYSZENIE GÓRNOŚLĄSKICH KOLEI
WĄSKOTOROWYCH
POD PATRONATEM WOJEWODY ŚLĄSKIEGO, MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ORAZ
DYREKTORA NACZELNEGO PKP CARGO S.A.

I. WĄSKOTOROWE POCIĄGI JUBILEUSZOWE linii BYTOM-TARNOWSKIE GÓRY-MIASTECZKO
ŚL.
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 oraz soboty, niedziele i święta do 12
października 2003
- odjazdy z Bytomia Wąsk. o godz. 10:00, 14:00, Tarnowskie Góry 10:45,
14:45, przyjazdy do Miasteczka Śl. Wąsk.11:10, 15:10
- odjazdy z Miasteczka Śl. Wąsk. o godz. 12:00, 16:20, Tarnowskie Góry
12:25, 16:45, przyjazdy do Bytomia Wąsk. 13:20, 17:30
Bilety do nabycia w pociągach. Szczegółowy rozkład jazdy. Dojazd do stacji
Bytom Wąsk. pociągami z Katowic i Gliwic do stacji PKP Bytom;
wejście na peron wąskotorowy od strony ul. Zabrzańskiej; dojazd autobusami
komunikacji publicznej do dworca Bytom, tramwajami linii 5,9,18,30 do
przystanku Bytom Zamłynie.

II. POCIĄGI PAROWE KATOWICE-BYTOM-GLIWICE, GLIWICE-BYTOM-KATOWICE
sobota-niedziela, 13-14 września 2003,
Katowice-Bytom-Gliwice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 9:20, przyjazd Bytom 9:52, odjazd 10:37, przyjazd
do Gliwic 11:05
- odjazd z Gliwic o godz. 13:12, przyjazd Bytom 13:40, odjazd 14:25,
przyjazd do Katowic 14:51
niedziela, 14 września 2003, Katowice-Bytom-Katowice:
- odjazd z Katowic o godz. 16:25, przyjazd Bytom 16:58, odjazd 17:40,
przyjazd do Katowic 18:06
Przejazd pociągami parowymi bezpłatny; pociągi te są skomunikowane na dworcu
w Bytomiu z pociągami wąskotorowymi. Pociągi parowe uruchomiono staraniem
PKP CARGO S.A., PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., PKP PRZEWOZY REGIONALNE Sp.
z o.o. i FUNDACJI WIEKU PARY.

III. IMPREZY TOWARZYSZĄCE
Bytomskie Centrum Kultury:
piątek, 12 września 2003 w godz. 9:00-17:00:
- I Ogólnopolskie Seminarium Kolei Wąskotorowych
Udział bezpłatny. Zgłoszenia proszę kierować na adres Referatu Transportu
Lokalnego Urzędu Miasta Bytom: kml@um.bytom.pl

Bytom, Rynek i Biuro Promocji Bytomia, Rynek 7:
piątek-sobota-niedziela, 12-14 września 2003:
- wystawa fotograficzna "Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - 150 lat", wagon z
jubileuszowymi wydawnictwami
sobota, 13 września 2003 w godz. 14:00-21:30:
- festyn rodzinny "Pożegnanie lata": program dla dzieci, orkiestry i
zespoły, śląski dowcip w programie Hryniewicza i Czernego

Bytom - Rozbark, Warsztaty Naprawcze i Muzeum Górnośląskich Kolei
Wąskotorowych, ul. Brzezińska 27:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 9:30-15:00:
- wystawa modeli kolejowych
- ekspozycja muzealna pamiątek związanych z historią kolejnictwa
- zwiedzanie zabytkowych warsztatów naprawczych i ekspozycji taboru ,
sobota, 13 września 2003 w godz. 10:00-13:00:
- zlot pojazdów zabytkowych, prezentacja technik ratownictwa, pokazy
sprawnościowe, egzaminy na kartę rowerową
Dojazd autobusami 42, 91, 185 i tramwajami linii 6, 8, 41 do przystanku
Bytom ul. Siemianowicka.

Bytom - Karb, zabytkowa stacja i lokomotywownia Bytom Karb Wąsk., ul. Reja:
sobota-niedziela, 13-14 września 2003 w godz. 10:00-18:00
- dni otwarte lokomotywowni Bytom Karb Wąsk., prezentacja historycznego i
współczesnego
taboru Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, m.in. wąskotorowego wagonu salonki
z 1912 r.
niedziela, 14 września 2003, godz. 18:30
- klubowy pokaz filmów o kolejach wąskotorowych
Dojazd koleją wąskotorową z Bytomia Wąsk. odjazdy 10:00, 14:00, 17:40 lub
tramwajami 8, 41 do pętli przy Szkole Górniczej.




Temat: Kolejne wałki odnośnie PKP
Kolejne wałki odnośnie PKP
Marek Szempliński 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 18:15

"Kolej likwiduje kolejne pociągi, bo jak twierdzi, nikt nie chce nimi
jeździć. Tymczasem 1 kwietnia w naszym regionie z rozkładu znikły także
kursy, które cieszyły się dużym zainteresowaniem pasażerów

Dolnośląski Urząd Marszałkowski, który dotuje pociągi regionalne, przyznaje,
że to bardzo możliwe. - Nie ufamy danym podawanym przez kolej. Choćby
dlatego, że na zamknięcie niektórych połączeń skarży się wielu pasażerów,
którzy nimi jeździli - przyznaje Ewa Nowakowska, wicedyrektorka departamentu
rozwoju regionalnego urzędu marszałkowskiego.

Dlaczego jednak kolej miałaby rezygnować z połączeń, które przynoszą dochód?

Ewa Nowakowska: - Docierają do nas opinie, że w ten sposób chcą wymusić od
nas zwiększenie dotacji.

Jak? - Koleje zamykają połączenia, a ludzie od urzędu marszałkowskiego
domagają się, aby zapłacił za ich przywrócenie - tłumaczy jeden z
urzędników. - Tym bardziej że spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadziła
cięcia w rozkładzie jazdy jeszcze w czasie negocjacji z urzędem wysokości
dotacji. Przewoźnik domagał się prawie 80 mln zł, samorząd oferował o połowę
mniej, dostali 45 mln zł.

- Jedynym kryterium zawieszania połączeń jest ich nierentowność. Nie jesteśmy
samobójcami. Prowadziliśmy bardzo szczegółowe analizy - oburza się Łukasz
Krupiewski, rzecznik prasowy PKP PR.

Na Dolnym Śląsku zlikwidowano 42 połączenia. Pasażerowie niektórych z nich
twierdzą, że zabrano im pociągi, które jeździły wręcz przepełnione. - Przed
południem był taki pociąg, którym dojeżdżałam na uczelnię spod Obornik
Śląskich. Zawsze było w nim tłoczno - mówi studentka uniwersytetu Monika
Krajewska.

Co innego o połączeniu Żmigród - Wrocław - Jelcz-Laskowice twierdzą PKP
Przewozy Regionalne - ich zdaniem na tej trasie jeździło dziennie zaledwie 47
osób.

Ale w tym pociągu pasażerów liczyło też stowarzyszenie Centrum Zrównoważonego
Transportu. Stanisław Biega, szef CZT: - Nasi ankieterzy naliczyli 205 osób,
i to na krótkim odcinku. Znaczy to, że na całej trasie musiało być ich
jeszcze więcej. Liczyliśmy podróżnych 31 marca, w ostatnim dniu
funkcjonowania starego rozkładu jazdy, w czterech wyrywkowo wybranych
pociągach. I dane aż z trzech są zupełnie inne od tych podawanych przez
kolej.

- Podajemy średnią badań prowadzonych przynajmniej przez tydzień. Liczenie
pasażerów przez jeden dzień nie pokaże, ilu ich korzysta z pociągu - odpiera
zarzuty Andrzej Piech, wicedyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych.

Jednak Stanisław Biega przekonuje, że niezależnie od sposobu liczenia różnice
nie mogą sięgać aż kilkuset procent: - Wiemy to z doświadczenia. W
województwie opolskim dzięki niezależnym badaniom przewoźnik został zmuszony
do uruchomienia połączenia wcześniej zamkniętego. Teraz na trasie Opole -
Kluczbork wciąż przybywa pasażerów.

Czy Dolnośląski Urząd Marszałkowski sprawdzi wiarygodność podawanych przez
kolej danych?

Ewa Nowakowska: - Już stworzyliśmy stanowisko kontrolera, który będzie
sprawdzał kolejarzy. A w nowych szynobusach będą zamontowane specjalne
urządzenia elektroniczne do liczenia pasażerów."

Podsumowując, nie mam pytań...




Temat: Więcej kontrolerów MPK, więcej pasażerów kupuje...
Kontrole to nie wszystko panie prezesie mpk
os sporo trzeba jeszcze zmienić w MPK - i nie mówię tu o inwestycjach typu
Tramwaj "Plus". Wiele rzeczy można zmienić oprócz tego:

AUTOMATY WYDAJĄCE RESZTĘ to jak dla mnie sprawa nr. 1 przecież to oczywiste że
czasem się nie ma wyliczonego 1,2 lub 2,4. Problem pojawił się po wzroście cen
za bilety. Bo jakoś 1 zł czy 2 to się zazwyczaj ma a le z monetami 10 i 20 gr
już jest problem.

MILSI KIEROWCY i MASZYNIŚCI - tzn. że nie siedzi zamknięty w swojej dziupli
tylko jest również dla pasażerów. Tak by ktoś się mógł np. zapytać czy do
odpowiedniego autobusu wsiadł. Chamskie ruszanie z przystanków kiedy ktoś
ewidentnie biegnie na przystanek to norma we Wrocławiu - za 30 s. autobus i
tak będzie stał w korku. Trochę zjeździłem inne kraje i miasta i wiem że można
jeśli się chce

AUTOMATY DO BILETÓW W POJAZDACH - w Krakowie to już norma od kilku lat -
dlaczego nowe Skody nie mogły mieć czegoś takiego??? Ile razy mieliście tak że
nie było czasu kupić bilet na przystanku bo tramwaj właśnie nadjechał...

KARTA MIEJSKA / NOWOCZESNE BILETY MAGNETYCZNE - wiem że od kilku lat Wrocław
nie może uporać się z tym tematem. A takie rozwiązanie umożliwiło by np. kupno
bilety przez smsa - czasem się nie ma pieniędzy a tak zapłacimy później. Taki
bilet dodatkowo szybciej się sprawdza [za pomocą maszyn zbliżeniowych] więc
np. możliwe byłoby żeby każdy pasażer wchodził tylko i wyłącznie pieszymi
drzwiami - wtedy nie ma mowy o gapowiczach i armii kontrolerów

CZYTELNOŚĆ POŁĄCZEŃ - ja jestem z Wrocławia i znam rozkład ulic i przystanków
dość dobrze ale jeśli ktoś przyjeżdża spoza miasta nie mówią już o
zagranicznych turystach czy studentach [Wroclaw the meeting pleace] to był bym
przerażony w starszych autobusach i we wszystkich tramwajach nie ma żadnych
szczegółowych informacji na jakich przystankach zatrzymuje się dokładnie
pojazd, na jakich możemy przesiąść się na inną linię itp.
Ostatnio widziałem dość po Europejsku zrobioną mapę linii tramwajowych gdzie
kolorami każda linia była czytelnie i dobrze zaznaczona z każdym przystankiem
- czemu nie można czegoś takiego zamieścić w tramwajach??? Wspomnę tylko że
mapa lini autobusowych to pożal się boshe relikt sprzed 1989 roku chyba

TABLICE INFORMACYJNE - na Regana już coś takiego jest tylko że na gó... mi się
to przydaje bo wyświetlane są informacje z kartki pod tablicą. Chodzi o to by
w godzinach szczytu pasażer z dokładnością do 1 min wiedział kiedy przyjedzie
jego tramwaj czy autobus; miał pewność do jakiego tramwaju się przesiąść,
który przejdzie pierwszy, czy warto czekać na drugi itp. [jak są korki to ja
nawet nie patrzę na rozkład jazdy - kiedy przyjedzie to przyjedzie :/ zawsze
nie wtedy co trzeba]

ostatnie i na marginesie [bo często jeżdżę rowerem po Wrocławiu] MOŻLIWOŚĆ
PRZEWOZU ROWERU W TRAMWAJACH I AUTOBUSACH - zupełnie nie kumam tego zakazu.
Jakoś w innych krajach europejskich się nie spotkałem z tego typu zakazem... w
wielu miastach dobrze zorganizowana komunikacja rowerowa zmniejszyła jak nie
rozwiązała problemu korków - jak by się tak więcej z nas przesiadło na rowery
:) tylko czasem pogoda się zmieniła na gorszą i wtedy lepiej było by wrócić MPK...



Temat: Czyżby powrót linii 45?????
> No super. Jest info do zainteresowanego czyli MPK

Dziecko jakie info, od kogo? Juz sie ciebie o to pytalem oczywiscie
nie odpowiedziales. Znowu cos sie przysnilo. A po drugie jesli ktos
wiedzial o kradzierzy to dlaczego nie poinformowal Policji?

> Czyli podwykonawca moze mieć w 4 literach to co się dzieje na
> terenie badź co bądź jego placu budowy?

Podywkonawca robi to za co zostal wynajety. Mial zrobic tory i je
zrobil. Ogolnym zabezpieczeniem placu budowy zajmuje sie glowny
wykonawca, ktora ma placone m.in. za zabezpieczenie terenu prac.

Po drugie nadal nie podales kto i kogo poinformowal o kradziezy ani
tymbardziej kiedy. Wiec przestan pisac swoje brednie.

> To poproszę numer umowy oraz jej treść. Tajna nie jest.

Zapraszam do ZDiT na Piotrkowska 175 lub do UM Zgierz na pl. Jana
Pawla II 1 z odpowiednim pisemnym podaniem a tresc umowy zostanie
udostepniona do wgladu.

> Po drugie co
> ZDiT ma do świadczenia usług przewozowych w innych miastach?

Dziecko linie 11 uruchomiono do Zgierza na podstawie umowy
komunalnej zawartej miedzy UM Zgierz a UM Lodz reprezentowanym przez
ZDiT. Tak samo uregulowane sa kwestie kursowania linii 6, 46 i 51.
Jedynym wyjatkiem jest linia 11 do Pabianic, gdzie umowa komunalna
zostala zawarta miedzy trzema podmiotami: ZDiT, UM Pabianice i MPK.
Nie bede wnikal w szczegolowe rozwiazania bo i tak nie zrozumiesz,
ale takie rozwiazania sa jak najbardziej logiczne. Zmiana ilosci
kursow lub trasy linii 11 (stala, zmiany na czas trwania remontow
nie wymagaja aneksow do umowy) w Lodzi wymuszaja zmiany rozkladu
jazdy w Zgierzu. A mozna sobie wyobrazic sytuacje kiedy to ZDiT chce
ograniczyc kursowanie tramwajow linii 11, wobec czego MPK zmuszone
byloby zrobic to samo w Zgierzu, ale MUK sie na to nie zgadza. W
takim razie przewoznik nie moglby sie wywiazac z umowy i placilby
kary za niezrealizowanie jej zapisow. W tym momencie kazda zmiana
trasy/rozkladu linii 11 wymaga akceptacji ZDiT i MUK a przewoznik
wykonuje tylko zlecone zadanie.

Zadziwiajace jest to jak latwo zmieniasz temat, najpierw pisales o
jakims wielkim spisku anty tramwajowym. Pisales ze to wredne,
polykajace dzieci, MPK nie chce wymienic kabelka biednemu Zgierzowi
i jeszcze podobno grozilo ze zlikwiduje linie Z3 (ciekawe na jakiej
podstawie bo za Z3 placi zarowno ZDiT jak i MUK i linia ta
funkcjonuje na podstawie zapisow porozumienia komunalnego). A tu
nagle sie okazalo ze jakims cudem 11 wraca do Zgierza od srody.

Na koniec jeszcze napisze zebys nauczyl sie ze prawdziwe zycie to
nie piaskownica. Sa odpowiednie przepisy prawa regulujace relacje
miedzy firmami a wladza publiczna. I tak wlascicielem infrastruktury
tramwajowej w Zgierzu jest miasto, podczas kursowania tramwajow
linii 11 (oraz w przypadku wylaczenia z kursowania ale nie z powodu
winy Zgierza) za bierzace utrzymanie torowiska jest odpowiedzialne
MPK oraz MKT (ktore maja za to placone). Podczas prac remontowych za
stan urzadzen znajdujacych sie na placu budowy jest odpowiedzialny
wykonawca (ma za to placone, w tym czasie MPK nie dostaje funduszy
na utrzymanie remontowanego odcinka). Dodatkowo w przypadku
wiekszych napraw ktore przekraczaja pewna kwote, spowodowanych np.
kradzieza, warunkami atmosferycznimi oraz wypadkami, zlecenie
naprawy musia dac WLASCICIEL infrastruktury czy Zgierz.



Temat: Prokuratura nie będzie ścigać internautów
Złapał Kozak Tatarzyna...
www.koziolek.pl, 17.09.2003, 14:00
Komórki w autobusach - jest ciąg dalszy
koziolek.pl/index2.php?op=news&id=25847&rid=1&did=2&dr=1
Powraca sprawa zakazu rozmawiania przez komórki w autobusach MPK.
Choć prezydent Lublina zadeklarował, że taki zakaz zostanie zniesiony, Urząd
Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w tej
sprawie. Stało się to po licznych skargach jakie wpływały do Urzędu.
"W tej chwili musimy poczekać na stanowisko MPK - czyli czy ten przepis
zostanie zmieniony, a jeżeli tak, to jakim zostanie zastąpiony" -
poinformowała Twoje Radio PULS dyrektor Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów, Ewa Wiszniowska.
Przypomnijmy, że prezydent Lublina zapowiedział, że MPK wycofa ze swojego
regulaminu zakaz prowadzenia rozmów przez komórki w autobusach i trolejbusach
komunikacji miejskiej.

Twoje Radio Puls
@@@

www.koziolek.pl, 17.09.2003, 14:07 Studenci wciąż walczą - dziś byli w
ratuszu
koziolek.pl/index2.php?op=news&id=25848&rid=1&did=2&dr=1
Studenci i przewoźnicy prywatni chyba doszli do porozumienia. Dziś w ratuszu
razem złożyli wniosek o przyznanie przewoźnikom prywatnym większej ilości
rozkładów jazdy. Studenci walczą w ten sposób o bilety sieciowe na wszystkie
linie. Jeśli ratusz przyzna więcej rozkładów, takie bilety będą mogły się
pojawić w autobusach prywatnych.
"Jesteśmy na takim etapie, że decyzje dotyczące biletów sieciowych zostaną
podjęte najprawdopodobniej jutro. Natomiast rozmowy z MPK nie są prowadzone,
bo pan prezes Miłosz nie widzi szans na porozumienie" - powiedział Twojemu
Radiu PULS przedstawiciel Samorządu Studentów UMCS.
Studenci mają nadzieję, że miasto przychyli się do ich prośby. Bo przecież
Lublin to miasto akademickie, w którym studenci to bardzo duża grupa
mieszkańców, a co za tym idzie - pasażerów.

Twoje Radio Puls
@@@

www.koziolek.pl, 17.09.2003, 14:19 Lubelskie MPK znów musi się tłumaczyć
koziolek.pl/index2.php?op=news&id=25849&rid=1&did=2&dr=1
Urząd Ochrony Konkurencji i Kosumentów bada, czy MPK miało prawo wprowadzić od
sierpnia nowe ceny biletów. Do Urzędu dotarły już szczegółowe wyjaśnienia od
miejskiego przewoźnika.
"W tej chwili wyjaśnienia te poddawane są analizie. Wraz z wyjaśnieniami
został złożony wniosek o ich utajnienie" - powiedziała Twojemu Radiu PULS
dyrektor Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Ewa Wiszniowska. Po
analizie danych otrzymanych od MPK, Urząd zdecyduje, czy uznać sprawę za
wyjaśnioną, czy też postawić MPK konkretne zarzuty.

Twoje Radio Puls

Zastanawiające jest to: "UTAJNIENIE" ???




Temat: Konsultacje w/s zmian tras autobusów w Legionowa
Konsultacje w/s zmian tras autobusów w Legionowa
www.ztm.waw.pl/konsultacje-legionowo.php

SZANOWNI PAŃSTWO!

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował małą komunikacyjną rewolucję na
terenie Legionowa. Zmiany wejdą w życie najprawdopodobniej już od 1 września.
Z inicjatywy Dyrektora ZTM Leszka Ruty, doszło do spotkania z prezydentem
Legionowa Romanem Smogorzewskim. Na spotkaniu szef ZTM-u przedstawił
propozycje zmian w układzie komunikacyjnym na terenie tego podwarszawskiego
miasta, a prezydent Legionowa je zaakceptował. Teraz Zarząd Transportu
Miejskiego przygotuje szczegółową kalkulację kosztów rozszerzenia obsługi
komunikacyjnej.
Zmiany zakładają m.in. obsługę nowych osiedli mieszkaniowych takich jak np.
Piaski oraz obsługę stacji PKP na terenie Legionowa. Jest to szczególnie
istotne w perspektywie wprowadzenia w przyszłości Wspólnego Biletu
Aglomeracyjnego.
Oto szczegóły zmian:

Linia 723
Trasa: PKP Przystanek - Krakowska - Sobieskiego - Krasińskiego - Sowińskiego -
Piłsudskiego - Sobieskiego - Warszawska i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie i 30 min.
w święto
Linia zapewni obsługę stacji PKP Przystanek oraz Ludwisina.

Linia 731
Trasa: Os. Młodych - Suwalna - Cynkowa - Al. Legionów - Pl. Zgody - Targowa -
Kolejowa - Piaskowa - Zegrzyńska - Warszawska - Sowińskiego - Piłsudskiego -
Sobieskiego i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie i 60 min.
w święto
Kursy między 7:30 a 18 na trasie wydłużonej do Starostwa Powiatowego ulicami:
Suwalna - Szarych Szeregów- Sikorskiego - Fabryczna - Łajski
Linia zapewni obsługę komunikacyjną os. Młodych i os. Piaski, w tym nowych
osiedli w rejonie ul. Piaskowej.

Linia 733
Trasa: Handlowa - Kwiatowa - Przemysłowa - Daliowa - Handlowa (powrót
Handlowa) - Kościuszki - Słowackiego - Jagiellońska - Mickiewicza- Sowińskiego
- Piłsudskiego (powrót Piłsudskiego - Jagiellońska - Słowackiego) Sobieskiego
- Warszawska i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie i 30 min.
w święto
Linia zapewni obsługę os. Bukowiec i os. Batorego, a także poprawi obsługę os.
Jagiellońska.
Linia 733 w godzinach szczytu będzie dowoziła pasażerów do pociągów w kierunku
Dworca Gdańskiego. Na ul. Modlińskiej w Warszawie, podobnie jak linia 723,
będzie przyspieszona.

Wszystkie linie będą miały rozkłady jazdy skoordynowane ze sobą, co pozwoli
uzyskać wypadkową częstotliwość:

* rano co 4 min. na wspólnym odcinku, co 5 minut po południu
* w międzyszczycie co 10 minut a w święto co ok. 15 minut

Planujemy, że zmiany wejdą w życie od 1 września, wcześniej jednak
chcielibyśmy poznać opinie pasażerów na ten temat. Swoje uwagi, postulaty i
wnioski można do nas przesyłać pocztą elektroniczną na adres:
konsultacje@ztm.waw.pl lub drogą telefoniczną - nr 94-84.




Temat: Inwestycje kolejowe w śląskim wg Polaczka ;-)
Inwestycje kolejowe w śląskim wg Polaczka ;-)
PAP, tm/24.07.2006, godz. 13:56

Polaczek: 4,5 mld euro na inwestycje kolejowe

Na modernizację taboru i infrastruktury kolejowej do 2013 roku ma być wydane
ok. 4,5 mld euro z funduszy unijnych. Z tego ponad miliard euro w
województwie śląskim - zapowiedział minister transportu Jerzy Polaczek.

"Podejmujemy energiczne działania, żeby nadrobić zapóźnienia w zakresie
przygotowania inwestycji kolejowych oraz wzmocnić tempo inwestycji
drogowych" - powiedział minister w poniedziałek, podczas konferencji prasowej
w holu katowickiego dworca PKP.

Podkreślił, że jego resort kładzie nacisk na efektywność wykorzystania
unijnych funduszy. Jak mówił, w ubiegłym roku z funduszy strukturalnych
wykorzystano tylko 400 tys. euro w dziedzinie transportu. W tym roku ma być
wydane ok. 185 mln euro.

Minister poinformował, że tworzony jest "szczegółowy i realistyczny" plan
finansowania modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej na najbliższe 7
lat.

Przypomniał, że zgodnie z założeniami resortu transportu w programie
operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko" w latach 2007- 2013 do dyspozycji
będzie ok. 16,3 mld euro, z czego ponad 8 mld euro powinno zasilić budowę i
modernizację dróg, 4,1 mld euro modernizację kolei, a 0,4 mld euro wymianę
taboru.

Najważniejsze inwestycje na kolei, jakie będą finansowane na Śląsku ze
środków UE to - jak mówił Polaczek - modernizacja odcinka od Czechowic-
Dziedzic, przez Bielsko-Białą do Zwardonia (granica ze Słowacją) i
Zebrzydowic (granica z Czechami) oraz modernizacja kolejowego korytarza
europejskiego na odcinku z Opola, przez Kędzierzyn-Koźle, do Gliwic i Zabrza,
kosztem co najmniej 350 mln euro, nie licząc środków krajowych.

Polaczek przyznał, że obecny stan infrastruktury kolejowej na Śląsku jest
zły, a jego poprawa wymaga znaczących inwestycji. Jak powiedział, w przyszłym
roku nakłady na modernizację infrastruktury w regionie, nie licząc środków
unijnych, zostaną co najmniej podwojone, wobec ponad 124 mln zł
przeznaczanych na ten cel w tym roku. Ponadto trwa program zakupu nowego
taboru.

Według Polaczka, w tym roku, mimo balastu zadłużenia, nastąpiła poprawa
kondycji grupy PKP. Przypomniał, że jednym z elementów strategii transportu
kolejowego do 2009 roku jest rządowa decyzja o oddłużeniu spółki PKP Przewozy
Regionalne, której szczegóły będą uzgadniane z resortem finansów. Inne spółki
PKP - jak mówił minister - poprawiły efekty działalności.

"Zakładam, że kilka spółek z grupy PKP uzyska dodatnie wyniki finansowe, w
tym również spółka PKP Intercity, a spółka PKP Przewozy Regionalne bardzo
znacząco zmniejszy stratę z ponad 600 mln zł do około 200 mln zł w tym roku.
Wynik ten może jeszcze ulec poprawie" - ocenił Polaczek.

Przypomniał, że strategia transportu kolejowego umacnia rolę samorządów w
zakresie organizowania przewozów kolejowych. Do 2009 roku ogólnopolska spółka
PKP Przewozy Regionalne ma być przekształcona w pięć makroregionalnych
kompanii kolejowych, po to, by - jak mówił Polaczek - samorządy miały większy
wpływ na komunikację kolejową, przy jednoczesnym zachowaniu integralności
rozkładów jazdy w poszczególnych regionach. Nowe podmioty mają startować bez
długów.




Temat: odpowiedź w sprawie lini dziennej MZA
konsultacje 3 linii MZA, w Legionowie tak się robi
tak się robi w Legionowie

SZANOWNI PAŃSTWO!

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował małą komunikacyjną
rewolucję na
terenie Legionowa. Zmiany wejdą w życie najprawdopodobniej już od 1
września.
Z inicjatywy Dyrektora ZTM Leszka Ruty, doszło do spotkania z
prezydentem
Legionowa Romanem Smogorzewskim. Na spotkaniu szef ZTM-u przedstawił
propozycje zmian w układzie komunikacyjnym na terenie tego
podwarszawskiego
miasta, a prezydent Legionowa je zaakceptował. Teraz Zarząd
Transportu
Miejskiego przygotuje szczegółową kalkulację kosztów rozszerzenia
obsługi
komunikacyjnej.
Zmiany zakładają m.in. obsługę nowych osiedli mieszkaniowych takich
jak np.
Piaski oraz obsługę stacji PKP na terenie Legionowa. Jest to
szczególnie
istotne w perspektywie wprowadzenia w przyszłości Wspólnego Biletu
Aglomeracyjnego.
Oto szczegóły zmian:

Linia 723
Trasa: PKP Przystanek - Krakowska - Sobieskiego - Krasińskiego -
Sowińskiego -
Piłsudskiego - Sobieskiego - Warszawska i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie
i 30 min.
w święto
Linia zapewni obsługę stacji PKP Przystanek oraz Ludwisina.

Linia 731
Trasa: Os. Młodych - Suwalna - Cynkowa - Al. Legionów - Pl. Zgody -
Targowa -
Kolejowa - Piaskowa - Zegrzyńska - Warszawska - Sowińskiego -
Piłsudskiego -
Sobieskiego i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie
i 60 min.
w święto
Kursy między 7:30 a 18 na trasie wydłużonej do Starostwa Powiatowego
ulicami:
Suwalna - Szarych Szeregów- Sikorskiego - Fabryczna - Łajski
Linia zapewni obsługę komunikacyjną os. Młodych i os. Piaski, w tym
nowych
osiedli w rejonie ul. Piaskowej.

Linia 733
Trasa: Handlowa - Kwiatowa - Przemysłowa - Daliowa - Handlowa (powrót
Handlowa) - Kościuszki - Słowackiego - Jagiellońska - Mickiewicza-
Sowińskiego
- Piłsudskiego (powrót Piłsudskiego - Jagiellońska - Słowackiego)
Sobieskiego
- Warszawska i dalej do Warszawy
Częstotliwość: co 12 minut rano, 15 po południu, 30 w międzyszczycie
i 30 min.
w święto
Linia zapewni obsługę os. Bukowiec i os. Batorego, a także poprawi
obsługę os.
Jagiellońska.
Linia 733 w godzinach szczytu będzie dowoziła pasażerów do pociągów
w kierunku
Dworca Gdańskiego. Na ul. Modlińskiej w Warszawie, podobnie jak
linia 723,
będzie przyspieszona.

Wszystkie linie będą miały rozkłady jazdy skoordynowane ze sobą, co
pozwoli
uzyskać wypadkową częstotliwość:

* rano co 4 min. na wspólnym odcinku, co 5 minut po południu
* w międzyszczycie co 10 minut a w święto co ok. 15 minut

Planujemy, że zmiany wejdą w życie od 1 września, wcześniej jednak
chcielibyśmy poznać opinie pasażerów na ten temat. Swoje uwagi,
postulaty i
wnioski można do nas przesyłać pocztą elektroniczną na adres:
konsultacje@ztm.waw.pl lub drogą telefoniczną - nr 94-84.




Temat: Wrocławski inżynier proponuje rewolucję w miejs...
W Berlinie po zburzeniu muru mastąpiło łączenie nieczynnych odcinków S-bahn
(naziemnej lolei miejskiej). Oprócz jednej obwodowej linii okalającej Berlin,
mamy w tej chwili trzy obwodnice (w tym dwie w samym centrum Berlina) łączące
ze ścisłym centrum np. dzielnicę Neukolen. W ten sposób szybka kolej miejska
opasuje średnicowo miasto trzema pętlami(!). Natomiast promieniście biegną
linie metra, doskonale skomunikowane z liniami średnicowymi S-bahn.
Oprócz tego w Berlinie dokonano rewolucji jeżeli chodzi o transport
dalekobieżny. Zbudowano nowy dworzec główny (Lehrterbahnhof), który leży na
przecięciu się kierunku wschód-zachód (linia: dworzec Ostbahnhof i dworzec ZOO)
z kierunkiem północ-południe. Ten nowy dworzec, to ewenement na skalę światową.
Zadaszenia peronów (w kształcie kopuł) pokryte są przeźroczystymi taflami
szklanymi, stanowiącymi jednoczesnie kolektory słoneczne, które zapewniają
energię elektryczną na potrzeby dworca! Kolej dalekobieżna (pociągi typu TGV)
jest skomunikowana z koleją regionalną, S-bahnem, metrem i komunikacją
samochodową (komunikacja krzyżuje się na 4-ch poziomach!).
Dworzec jest niewyobrażalnie zaawansowany pod względem technicznym oraz
nowoczesnej myśli komunikacyjnej. Otwarty zostanie w maju przed mistrzostwami
świata.

Można to wszystko zobaczyć za barzo tanie pieniądze. Wystarczy z Wrocławia do
Zgorzelca dojechać PKP. Następnie w Goerlitz kupić w automacie specjalny bilet
(Schoene Wochenende). Bilet ten kosztuje 30 Euro, może na niego jechać 5 osób i
jest ważny od 00 w sobotę do 3 rano w niedzielę lub od 00 w niedziele do 3 rano
w poniedziałek (ważny na całe Niemcy!). Jeżeli wyjedziecie w sobotę rano z
Wrocławia, to będziecie w Berlinie o 12,50 i możecie wtedy na ten bilet
dowolnie jeżdzić po Berlinie (ważny jest także na S-bahn!). Jak łatwo policzyć,
jeżeli wybierze się na taką wycieczkę 5 osób, to jeżdżenie po Niemczech przez
całą sobotę lub przez całą niedzielę kosztować będzie jedną osobę ... 6 Euro!!!
Wtedy spokojnie zwiedzicie sobie nowe dworce. Niemcy kosztem blisko 40 mld Euro
zmodernizowali już wiekszość dworców w Berlinie. Aktualnie budują dworce na
linii Lehrterbahnhof - Drezno - Goerlitz, ze stacją Pappestrasse, która
krzyżuje się z linią S-bahn. Wszystko są to niewiarygodnie nowoczesne
rozwiązania. Po prostu trzeba to zobaczyć.
Jeżeli ktoś chciałby przejechać się do Wuppertalu, to też to może zrobić
korzystając biletu Schoene Wochenende (bilet ten jest ważny w weekendy na całe
Niemcy). Podróż będzie dosyć długa (na bilet ten nie można jeździć ekspresami i
IC) , ale przygoda jest znakomita. Połączenia w Niemczech można zobaczyć
korzystając z: www.pr.pkp.pl
Tam należy wejść na elektroniczny rozkład jazdy. Wpisać stację wyjazdu np.
Goerlitz i stację docelową, np. Wuppertal i wtedy dostaniemy szczegółowy
przebieg trasy wraz z przesiadkami itd. Z Goerlitz do Wuppertalu może pojechąć
w weekend za 30 euro nawet 5 osób!
Życzę miłej wycieczki i pożytecznego poznawania niemieckich osiągnięć
technicznych w kolejnictwie - naprawdę warto to zobaczyć i zastanowić się, co z
tego można zastosować we Wrocławiu!

Pozdrawiam - Janusz M. - Kraków (do roku 1982 Wrocławianin).



Temat: Polaczek: 4,5 mld euro na inwestycje kolejowe
Polaczek: 4,5 mld euro na inwestycje kolejowe
Sława!
biznes.onet.pl/0,1360695,wiadomosci.html
Polaczek: 4,5 mld euro na inwestycje kolejowe
(PAP, tm/24.07.2006, godz. 13:56)

Na modernizację taboru i infrastruktury kolejowej do 2013 roku ma być wydane
ok. 4,5 mld euro z funduszy unijnych. Z tego ponad miliard euro w
województwie śląskim - zapowiedział minister transportu Jerzy Polaczek.

"Podejmujemy energiczne działania, żeby nadrobić zapóźnienia w zakresie
przygotowania inwestycji kolejowych oraz wzmocnić tempo inwestycji
drogowych" - powiedział minister w poniedziałek, podczas konferencji prasowej
w holu katowickiego dworca PKP.

Podkreślił, że jego resort kładzie nacisk na efektywność wykorzystania
unijnych funduszy. Jak mówił, w ubiegłym roku z funduszy strukturalnych
wykorzystano tylko 400 tys. euro w dziedzinie transportu. W tym roku ma być
wydane ok. 185 mln euro.

Minister poinformował, że tworzony jest "szczegółowy i realistyczny" plan
finansowania modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej na najbliższe 7
lat.

Przypomniał, że zgodnie z założeniami resortu transportu w programie
operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko" w latach 2007- 2013 do dyspozycji
będzie ok. 16,3 mld euro, z czego ponad 8 mld euro powinno zasilić budowę i
modernizację dróg, 4,1 mld euro modernizację kolei, a 0,4 mld euro wymianę
taboru.

Najważniejsze inwestycje na kolei, jakie będą finansowane na Śląsku ze
środków UE to - jak mówił Polaczek - modernizacja odcinka od Czechowic-
Dziedzic, przez Bielsko-Białą do Zwardonia (granica ze Słowacją) i
Zebrzydowic (granica z Czechami) oraz modernizacja kolejowego korytarza
europejskiego na odcinku z Opola, przez Kędzierzyn-Koźle, do Gliwic i Zabrza,
kosztem co najmniej 350 mln euro, nie licząc środków krajowych.

Polaczek przyznał, że obecny stan infrastruktury kolejowej na Śląsku jest
zły, a jego poprawa wymaga znaczących inwestycji. Jak powiedział, w przyszłym
roku nakłady na modernizację infrastruktury w regionie, nie licząc środków
unijnych, zostaną co najmniej podwojone, wobec ponad 124 mln zł
przeznaczanych na ten cel w tym roku. Ponadto trwa program zakupu nowego
taboru.

Według Polaczka, w tym roku, mimo balastu zadłużenia, nastąpiła poprawa
kondycji grupy PKP. Przypomniał, że jednym z elementów strategii transportu
kolejowego do 2009 roku jest rządowa decyzja o oddłużeniu spółki PKP Przewozy
Regionalne, której szczegóły będą uzgadniane z resortem finansów. Inne spółki
PKP - jak mówił minister - poprawiły efekty działalności.

"Zakładam, że kilka spółek z grupy PKP uzyska dodatnie wyniki finansowe, w
tym również spółka PKP Intercity, a spółka PKP Przewozy Regionalne bardzo
znacząco zmniejszy stratę z ponad 600 mln zł do około 200 mln zł w tym roku.
Wynik ten może jeszcze ulec poprawie" - ocenił Polaczek.

Przypomniał, że strategia transportu kolejowego umacnia rolę samorządów w
zakresie organizowania przewozów kolejowych. Do 2009 roku ogólnopolska spółka
PKP Przewozy Regionalne ma być przekształcona w pięć makroregionalnych
kompanii kolejowych, po to, by - jak mówił Polaczek - samorządy miały większy
wpływ na komunikację kolejową, przy jednoczesnym zachowaniu integralności
rozkładów jazdy w poszczególnych regionach. Nowe podmioty mają startować bez
długów.

wszystkie wiadomości »

Forum Słowiańskie
gg 1728585



Temat: dziwne podróże, wymiary, słońce
dziwne podróże, wymiary, słońce
Hej
Jeśli moglibyście mi pomóc... może komuś z boku wyda się to bardziej
logiczne - otóż jestem w nieciekawym momencie życiowym (nakreślając nieco
tła, z 'psychą' u mnie nie najlepiej) i sny miewam nastepujące, i nie znam
się na tym, i może ktoś mi pomoże wyjaśnić?:
- podróże przez miasto i przedmieścia różnymi środkami typu mpk - obliczanie,
czy zdążę tym a tamtym autobusem, potem nagle jest zmiana rozkładu jazdy,
albo okazuje się, że nie wiedziałam, którędy właściwie jedzie
- podróże dłuższe - nie zdążam wysiąść z pociągu, próbuję skakać gdzieś w
trawach na torowisku
- pośpiech, bo nie zdążam w jakąś podróż: na zegarze jest np za kwadrans
dziewiąta, odwracam głowę na chwilę i okazuje się, że naprawdę jest 15 po
trzeciej, a właściwie za 5 dziesiąta, i w sumie czas jest jakiś zakręcony,
raz naprzód raz w tył, nie wiem czy jest jutro czy przedwczoraj
- szczegółowy sen: jadę starym rozklekotanym rowerem nocą przez miasto,
śpieszę się i widzę że całe rondo jest rozkopane, droga jest nie ubitym
placem z kamieni (takie luźne kawały piaskowca) i szyny od tramwajów wystają
z pół metra nad tym, i mam czerwone światło ale nikogo nie ma, ktoś koło
mnie mówi 'chcesz to idź, i tak nic nie jedzie' i ja jakoś dziwnie na tym
rowerze przejeżdżam bez szwanku przez te tory, i kamienie, ale nie wiedzieć
czemu skręcam w lewo (kusi mnie tamta ściwżka, bo jest tam pełno zielonych,
chłodnych krzewów) zamiast jechać prosto tam, do centrum, i jadę wzdłuż
szyn wygrodzoną ścieżką dla tramwajów, w trawie, tak że gdyby jakiś jechał,
to po mnie i myślę 'jednak wracam, nie zdążę i będzie wypadek' i gdy wracam
prowadząc rower, potrącam nogą jakiś pojemnik ze zlewkami czy czymś syfiastym
i myślę 'no, jednak szybko trzeba wracać robi się późno' i dalej już nie
wiem - nie ma snu
- jest noc, ale słońce bardzo jasno świeci, trochę się dziwię; bo ja zwykle
działam nocą, patrzę przez balkon na ulicę, a tam takie niedzielne
południe, dzieci bawią się i jedzą lody, mamuśki z tatuśkami idą do
kościoła itd
- wychodzę jakimiś dziwnymi tarasami, przejściami przez okno swojego pokoju
i wsiadam do windy i ta winda zabiera mnie gdzieś wyżej na piętra,
które 'normalnie' wiem, że nie istnieją, i tam jest podobnie, ale czuję lęk,
bo sama tam nie zamierzałam się wybrać, ale ktoś tym kieruje i coś 'jestem
spodziewana' zrobić, i znów chodzenie po nieznanych piętrach, balkonach
wszystko jest w niezrozumiały sposób inne; bo o samo, ale czuję dziwne
napięcie
- no i całkiem inny motyw, który mam od dzieciństwa: w całym mieszkaniu i
poza nim, zewsząd wychodzą malutkie i większe węże (czy tam żmije, nie znam
się); spomiędzy listw, z parkietu, 'wynikają' spod łóżka, szafy, otwieram
drzwi a tam też jakiś wężyk - nie ma ich 'tłumnie' ale zawsze okazuje się,
że mogą sięwszędzie pojawić. nie mam jakichś przeżyć w realu z tymi
zwierzętami, tak poza tym.
- biegam, uciekam przed czymś/kimś i udaje mi się to, bo to jest na wpół
bieg, na wpół lot: jakbym miała buty siedmiomilowe i przepływała nad
podłożem; jak na unoszącej się nad ziemią deskorolce - nikt nie może mnie
zaczepić, jestem szybsza
przepraszam, że tak się rozpisałam, ale gdyby ktoś miał taką chęć, by
cokolwiek n.t. powyższy powiedzieć, porównać, uznał coś za oczywiste - dać
mi wskazówkę - byłabym ogromnie dźwięczna; nie znam się na snach, raczej
byłam skłonna uznać, że to efekt niestrawności, ale w końcu te motywy z
jakiegoś powodu powtarzają się.




Temat: Radwanice
Dzięki Maczek :)
Pocieszające jest, że można wykończyć w 2 miesiące, bo właśnie tyle będziemy
mieć czasu, od odbioru do opuszczenia obecnego lokum. A co do kosztów to się
zgadzam że to jest indywidualna sprawa,ale myślałam o jakimś uśrednieniu :)))

Zajeżdżamy do Radwanic z mężem co jakiś czas i cieszy nas że prace sie szybko
posuwają i mamy nadzieje że termin lipcowy, który namy w umowie będzie
dotrzymany.
A co do sklepu to nie wiem czy wiesz że został już osiedlowy wybudowany??
Widziałam na zdjęciu z ostatniego uaktualnienia, tak że może jakoś produktów
będzie lepsza.
A powiedz prosze czy antresole robił Wam Milart czy sami na własną rękę? Bo my
podpisaliśmy już umowę z Milartem żeby on nam ją zrobił i zastanawiam sie czy
wszystko jest ok??

A i jeszcze od stycznia 2006 będzie więcej autobusów jeżdziło przez Radwanice
do Św. Katarzyny a raczej będa to takie "koła" ZARZĄD DRÓG I KOMUNIKACJI
INFORMUJE, ŻE W ZWIĄZKU Z WPROWADZENIEM PROGRAMU „INTEGRACJI KOMUNIKACJI MIĘDZY
WROCŁAWIEM A GMINĄ ŚW.KATARZYNA” Z DNIEM 1 STYCZNIA 2006 R. (NIEDZIELA) ULEGA
LIKWIDACJI LINIA 610 A URUCHOMIONE ZOSTANĄ LINIE 900L, 900P, 901, 910 NA
NASTĘPUJĄCYCH TRASACH:

900L
GALERIA DOMINIKAŃSKA - SŁOWACKIEGO - PODWALE - DWORCOWA - STAWOWA -
SUCHA - HUBSKA - BARDZKA - BUFOROWA - IWINY - ŻERNIKI WR. - SMARDZÓW -
ŚW.KATARZYNA - SIECHNICE - RADWANICE - OPOLSKA - KRAKOWSKA - KOŚCIUSZKI
- KOMUNY PARYSKIEJ - PODWALE - SKARGI - GALERIA DOMINIKAŃSKA

900P
GALERIA DOMINIKAŃSKA - SŁOWACKIEGO - PODWALE - DWORCOWA - KOŚCIUSZKI -
KRAKOWSKA - OPOLSKA - RADWANICE - SIECHNICE - ŚW.KATARZYNA - SMARDZÓW -
ŻERNIKI WR. - IWINY - BUFOROWA - BARDZKA - HUBSKA - SUCHA - DW.GŁÓWNY
PKP - KOŁŁĄTAJA - SKARGI - GALERIA DOMINIKAŃSKA

901
GALERIA DOMINIKAŃSKA - SŁOWACKIEGO - PODWALE - DWORCOWA - KOŚCIUSZKI -
KRAKOWSKA - OPOLSKA - RADWANICE - SIECHNICE
SIECHNICE - RADWANICE - OPOLSKA - KRAKOWSKA - KOŚCIUSZKI - KOMUNY
PARYSKIEJ - PODWALE - SKARGI - GALERIA DOMINIKAŃSKA

910
GALERIA DOMINIKAŃSKA - SŁOWACKIEGO - PODWALE - DWORCOWA - STAWOWA -
SUCHA - HUBSKA - BARDZKA - BUFOROWA - IWINY - ŻERNIKI WROCŁAWSKIE -
(SMARDZÓW – ŚW.KATARZYNA – SIECHNICE)
(SIECHNICE – ŚW.KATARZYNA – SMARDZÓW) - ŻERNIKI WROCŁAWSKIE - IWINY -
BUFOROWA - BARDZKA - HUBSKA - SUCHA - DW.GŁÓWNY PKP - KOŁŁĄTAJA - SKARGI
- GALERIA DOMINIKAŃSKA

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE GRANICY STREF, WYSOKOŚCI OPŁAT,
ROZKŁADU JAZDY ORAZ MOŻLIWOŚCI ZAKUPU BILETÓW JEDNORAZOWYCH I OKRESOWYCH
ZOSTANĄ PODANE W NAJBLIŻSZYM CZASIE.

Uwaga!!!
Prosimy nie kupować biletów okresowych na linię 610 od 1.01.2006r.
zapraszam na strone

www.astronom.tivi.net.pl/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=132&sid=ef62fb5882f709f3afefc9389353c810

pozdrawim
gosik




Temat: Ścigające się autobusy
Pol, nie żartuj... Organizatorem przetargu był ZDiK i łapówka wręczona wójtowi
niczego by nie załatwiła ;). To nie jest wymysł wójta; to program, realizowany
przez miasto Wrocław w porozumieniu z 6 innymi powiatami (Zintegrowany Plan
Rozwoju Transportu Publicznego. Poczytaj sobie tutaj:
wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/34131%5C2086ru04z.doc
Zwłaszcza rozdział 9.4 Program pilotażowy (dot. gminy Św. Katarzyna):
"9.4 Program pilotażowy
Celem podstawowym programu pilotażowego jest testowanie współpracy różnych
podmiotów w zakresie integracji komunikacji zbiorowej na styku dwóch gmin
(Wrocław i Święta Katarzyna), a w szczególności testowanie: trasowania linii;
układania skoordynowanych rozkładów jazdy; stosowania taryf powiązanych na
linie podmiejskie i na komunikację miejską; nowoczesnych systemów biletowych;
podziału kursów i zadań pomiędzy przewoźników; możliwości objęcia systemu
dopłatami z Urzędu Marszałkowskiego; rozliczeń pomiędzy przewoźnikami i
gminami; informacji o integracji, pilotażu, taryfach i zaletach wdrażanych
rozwiązań.
Testowanie powyższych zagadnień w praktyce pozwoli na zastosowanie sprawdzonych
rozwiązań w przyszłych przetargach na obsługę komunikacji podmiejskiej .
Szczegółowy opis programu pilotażowego zawarty jest w opracowaniu „Integracja
komunikacji międzygminnej Wrocław – Św. Katarzyna. Pierwszy program
pilotażowy”.
[chodzi o opracowanie: Kruszyna M., Wierzbicki M. „Integracja komunikacji
międzygminnej Wrocław – Św. Katarzyna. Pierwszy program pilotażowy”, 2004 r.]
"2. Rozwiązania taryfowo - biletowe
Ze względu na konieczność dokładnego określenia wysokości wpływów z biletów na
liniach podmiejskich i brak nowoczesnego systemu biletowego we Wrocławiu, z
którym należy integrować linie podmiejskie tymczasowo (czyli do momentu
wprowadzenia elektronicznych systemów pobierania opłat we Wrocławiu) proponuje
się stosowanie odrębnych biletów jednorazowych sprzedawanych wyłącznie przez
kierowców. Istota integracji polega na wprowadzeniu atrakcyjnych cenowo biletów
miesięcznych umożliwiających korzystanie z linii podmiejskich oraz całej sieci
komunikacji miejskiej we Wrocławiu. Utrzymanie odrębności biletowej (mimo
pewnej sprzeczności z ideą integracji) umożliwi włączenie Urzędu
Marszałkowskiego do finansowania komunikacji lokalnej oraz mobilizować będzie
przewoźników do dbałości o wysoki poziom wpływów ze sprzedaży biletów. W
przyszłości, zastosowanie nowoczesnych rozwiązań elektronicznych pozwoli na
pokonanie powyższych problemów."

To nie Polbus wymyślił sprzedaż biletów jednorazowych wyłącznie przez
kierowców, ale miasto Wrocław i ZDiK. Stąd biorą się opóźnienia, za
które "zbierają" kierowcy Polbusu. A busmen (DLA) zaciera ręce z zadowolenia. I
on mówi, że ZDiK ich nie lubi :).



Temat: do zyty2003 o prędkości...
do zyty2003 o prędkości...
...i nie tylko. w nowym wątku żeby nie zaśmiecać tego o broni :-)

> O, to gdzie sie spozniles misko z powodu ograniczenia szybkosci?

A gdzieś napisałem, że się spóźniłem?

> Temat dozwolonej szybkosci walkowano tu juz kilkadziesiat razy.

Nic nie szkodzi, by powałkować jeszcze parę razy, nie? ;-)

Mógłbym podać sporo szczegółowych przykładów napotkanych przez mnie
ograniczeń prędkości zupełnie nieprzystających do okoliczności.
Mógłbym podać przykłady takich, gdzie, ograniczenia nie da się
przestrzegać nie narażając się na niebezpieczeństwo.

Ale wymienianie poszczególnych dróg jest trochę bez sensu, bo kady z
nas jeździ gdzie indziej.

Znam przykład, gdzie bodajże 5 czy 7 lat temu policja, władze
lokalne i DOT zgodziły się, że ograniczenie na pewnej drodze jest
bezsensownie za niskie. Ustalono, że DOT powinien dla formalności
zrobić badanie rozkładu prędkości na tej drodze zanim podwyższy
ograniczenie. Nigdy tego badania nie zrobił, i ograniczenie 45 mph
na drodze z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z szerokim pasem
zieleni między kierunkami ruchu, z szeriki pobaczami, idącej przez
tereny niezamieszkałe - jak stało tak stoi. Mogę nawet podać przepis
z obowiązujących zasad ustawiania w USA znaków drogowych mówiący,
że "When a speed limit is to be posted, it should be within 10 km/h
or 5 mph of the 85th-percentile speed of free-flowing traffic."
Innymi słowy, z góry zakłada się, że 15% samochodów będzie
przekraczać ograniczenie.

> Nawet "ustalilismy", ze jakies +10 - to przejdzie bezkarnie.

To zależy. I to jest kolejny wielki problem ograniczeń prędkości -
że zasady są kompletnie niespójne.
Niespójne są zasady karania przez policję. W mojej okolicy większość
interstejtów i dużych dróg leci w sporym tłoku 10-15mph powyżej
limitu (jak nie stoją w korku). I policja łapie rzadko, i chyba
raczej takich przekraczających więcej. 70 mil na zachód jechałem
drogą o dwujezdniową z bardzo szerokim pasem zieleni pomiędzy
jezdniami, z dwoma pasami w każdą stronę, z szerokimi poboczami, ze
bardzo małą liczbą samochodów. Ograniczenie było 55mph (w Europie na
czymś takim byłoby koło 70-80 mph) i wszyscy jechali 55 mph bo co 5-
10 mil na poboczu stała policja i łapała.

Niespójne są zasady ustawiania ograniczeń, a już tragedia jest z
popularnymi w mojej okolicy znakami zalecającymi prędkość na
zakrętach czy zjazdach. Są miejsca, gdzie stoj one od czapy,
codziennie jeżdżę zjazdem z zalecaną 25 mph gdzie spokojnie da się
jechać 45-50 mph, i wszyscy tak jadą. A znam takie zakręty, których
przejechani z prędkością zalecaną na znaku wymaga sporej uwagi.
Gdzie tu sens, gdzie logika?

> A przed "urealnieniem" dozwolonych szybkosci to nie nalezy jej
> przestrzegac?, tak uwazasz misko?

Niska sensowność wielu ograniczeń, tudzież przykład większości
kierowców wskazują, że w wielu wypadkach nie ma sensu.

> RI, tez uwielbiam kiedy takiego ulana, ktory z szybkoscia strzaly
> zmienia pasy, naciska na jadacego przed nim, tu wsliznie sie, tam
> zatrabi, czasem cos pokaze

Nie mówię o takich ułanach. Takich dobrze że policja łapie. Jeśli
łapie, bo zwykle nie widzę. Podobnie jak nie widzę interwencji wobec
nieużywających kierunkowskazów* czy świateł w deszcz - oba zjawiska
są nagminne.

Kierunkowskazy w rejonach, w których jeżdżę, to w ogóle tragedia.
40% samochodów nie używa ich wcale, 50% włącza je dopiero w trakcie
skrętu, kiedy już i tak widać, że skręcają. O _zamiarze_ skrętu
uprzedza kierunkowskazem 10%. A ci co włączają kierukowskazy jeszcze
ich często nie wyłączają jak same nie wyskoczą. I jedzie taki mosiek
milę za milą mrugając kierunkowskazem, po 10 mil temu zmienił pas.

Ostatnio mnie wzruszyła wypowiedź faceta, któy w Washington Post
pisze o ruchu drogowym. Czytelnik napisał list, w którym ubolewał
nad nieumiejętnością przejeżdżania przez rond przez lokalnych
kierowców. Po pierwsze, zatrzymują się przed rondem, mimo że jest
tam Yield - psując płynność ruchu. Po drugie, nie dają
kierunkowskazu w prawo przed zjazdem z ronda - blokując w ten sposób
wjazd oczekującym.

Bardzo sensowne zarzuty, facet z Washington Posta jednak zgodził się
tylko z pierwszym. Co do drugiego napisał, że wolałby żeby kierowcy
jadąc przez rondo mieli obie ręce na kierownicy i nie włączali
kierunkowskazów. Na Jowisza, jak kto nie umie prowadzić samochodu
jedną ręką przez ułamek sekundy (nie mówiąc o tym, że w wielu
wypadkach kierunkowskaz da się włączyć bez odrywania ręki od
keirownicy), to kto mu czy jej dał prawo jazdy...

Co prawda ostatnio dowiedziałem się, że w niektórych stanach egzamin
na prawo jazdy nie zawiera jazdy po normalnej drodze...




Temat: Protokół Buhnera
Zacznę tak po krótce. Na pewno nie dam rady opisać tu od razu
wszystkiego. Postaram się rzwinąć to odpowiadając na pojawiające się
pytania.

To co biorę od około 10 miesięcy:
1. Rdest japoński (potocznie reserveratrol choć to nie to samo) -
sproszkowane zioło w kapsułkach (własnoręcznie), potem odwar z
pociętego korzenia. W kapsułkach dochodziłem do 12 500mg dziennie,
potem przeszedłem na odwar, najpierw z 25g dziennie, teraz jakieś 15-
18g dziennie.
2. Andrographis - sproszkowane zioło w kapsułkach, potem tabletki z
ekstraktem firmy Planetary Herbals - do 8 tabletek 400mg dziennie,
teraz 4 tabl./dziennie.
3. Stephania Tetrandra - nalewka (robiona własnoręcznie z pociętego
zioła i dobrego polskiego spirytusu - około 1/2 łyżeczki do
herbaty 3 x dziennie
4. Cats Claw - kapsułki ze sproszkowanym ziołem (własnoręcznie) -
jakieś 9 kaps. po 500-600mg dziennie każda - Cat's Claw brałem z
przerwami bo nie bardzo mi pomagał i w tej chwili nie biorę.
5. Eleuthero (Żeń-Szeń Syberyjski) - nalewka (własnoręcznie j.w.) po
około 1/2 łyżeczki 3 razy dziennie.

To jest zestaw podstawowy. Ponadto suplementy i eksperymentuję z
innymi ziołami: Astragalus, Teasel Root, Boneset, Red Root, Ekstrakt
z Liścia oliwnego, Wrotycz i jeszcze coś tylko nie pamiętam

Mój stan przed rozpoczęciem terapii, około rok temu pokrótce
wyglądał następująco:
Palące i paraliżujące bóle praktycznie we wszystkich stawach,
Chroniczne zmęczenie w szczytowym momencie wzięcie prysznicu było
wszystkim na co mnie było stać w ciągu całego dnia - reszta w łóżku,
Paradoksalna reakcja na wysiłek spowodowana totalnym wyczerpaniem
hormonalnym - 10 minut w pozycji stojącej było wszystkim co mogłem
wytrzymać, potem musiałem się położyć, tętno skakało w górę,
ciśnienie krwi głęboko w dół i zonowu trzeba było się położyć albo
chociaż usiąść,
Kłopoty z oddychaniem - trudność w zaczerpnięciu powietrza,
Totalna "mgła umysłowa", trudności w myśleniu i koncentracji. Duże
kłopoty z pamięcią.
Rozkład tkanki łącznej w stawach i skórze - przepuklina dysku w
kręgosłupie lędźwiowym, trzeszczenie i przeskakiwanie wszystkich
stawów, przeźroczysta skóra, zmniejszenie się obwodu nadgarstka i
numeru buta, podejrzenia kolagenoz,
Wysuszenie błon śluzowych oczu, nosa i ust - krople nawilżające do
oczu kilkanaście razy dziennie - podejrzenie syndromu Sjorgrena.
Totalna grzybica (prawie wszystko!) - bez żadnych antybiotyków!!! -
układ immunologiczny się po prostu załamał.
Bardzo duże kłopoty z oczami - ciśnienie rozsadzające gałki oczne,
mocno zaczerwienione oczy, potem pojawiły się męty w ciele szklistym
i zaburzenia widzenia.

Było tego więcej ale nie będę się rozpisywał. Oczywiście większość
wyników miałem "w normie", cokolwiek to oznaczało więc lekarze
zalecali mi odpoczynek (leżenie całymi dniami bez sił to było według
nich odpoczynku za mało
O pracy oczywiście nie było mowy i musiałem ją przerwać.

Dziś po roku na ziołach mogę powiedzieć, że funkcjonuję całkiem
przyzwoicie. Wróciłem do pracy. Generalnie funkcjonuję przez cały
dzień, śpię normalnie i powolutku powolutku organizm odbudowuje
zniszczenia. Do ustąpienia wszystkich symptomów to jeszcze droga
daleka ale jeśli tak to ma wyglądać na ziołach to będę je brał
choćby do końca życia W ostatnich miesiącach wróciłem nawet na
mój ukochany rower górski. Bez większych problemów wytrzymuję 2
godziny intensywnej jazdy i to obok ziół jest moja najlepsza
terapia

Co do szczegółowych pytań:
Herxy - miałem głównie po wprowadzenie i zwiększeniu dawki Rdestu
japońskiego. Potem dodawałem inne zioła i już takich mocnych reakcji
nie było. Trudno mi porównywać ale z tego co czytam to herxy po
ziołach są jakby mniejsze i łatwiejsze do zniesienia niż te po abx-
ach.
Działanie poszczególnych ziół - o tym można napisać książkę (Buhner
już to zrobił . Generalnie zioła działają inaczej niż abx-y. Ich
spektrum działania jest zwykle bardzo szerokie a brane razem
wspierają się i wzmacniają wzajemnie. Według mnie, w przeciwieństwie
do abx-ów budują i wzmacniają organizm w walce z infekcją.

To tyle na ten moment. Jeśli chcecie więcej info zadawajcie pytania -
odpowiem w miarę możliwosci.

Paweł