Wyświetlono posty znalezione dla słów: szczegulowy Kodeks drogowy





Temat: Lambo Door"s w polsce?
Polecam szczegółowy kodeks drogowy, tam napewno będzie coś na ten temat. Wiem ze nie bedzie powiedziane że wolno ale napewno będzie okreslone jak nie mogą sie drzwi otwierać.

Zobacz tutaj moze znajdziesz coś co pomoże jednozznacznie określić jak to jest http://www.kodeksdrogowy....ace/dzial3.html



Temat: głupota ludzka c.d.



Kodeks drogowy dopuszcza przy okreslonych warunkach (brak sciezki
rowerowej i
zakaz jazdy rowerow na jezdni, badz dopuszczalna predkosc powyzej 60
km/h). Nie ukrywam, ze najlepszym rozwiazaniem konfliktu jest budowa
sciezek rowerowych.


Jeszcze raz - podaj przepis!

Nigdzie w PoRD nie wyczytalem nic takiego - prawo do jazdy rowerem po
drodze okreslaja calkowicie inne  przepisy: zakaz jazdy rowerem po
drodze szybkiego ruchu i po autostradzie oznaczonych stosownymi
znakami oraz po drogach oznakowanych znakiem zakazu wjazdu rowerow - i
w tym akurat przypadku PoRD nie ustanawia zadnej zaleznosci miedzy
takowym zakazem a predkoscia dopuszczalna na danej drodze - moze byc
dopuszczalna 90km/h i wolno rowerem, moze byc ograniczenie do 40km/h i
zakaz ruchu rowerow - zalezy jakie znaki ustawia.
A dopoki znaki takowe nie stoja - WOLNO.


Zeby tak samo mozna bylo zrzucic z chodnika samochody jezdzace wzdluz
niego...
Czasem mam ochote w takich przypadkach stanac posrodku chodnika i zrobic
szczegolowy przeglad sznurowadel.


A slusznie... pare razy zrobilem, co sie gosc obslinil (ach, te zwaly
piany toczonej z pyska) to jego strata...

Darek







Temat: głupota ludzka c.d.



| A pokonywanie polowy miasta
| chodnikami jest dla mnie szczeniactwem nawet jak szczeniak ma siwe
| wlosy - nie umie to niech tramwajem pojedzie!

| Mocne slowa. Czesto nie ma innej mozliwosci niz chodnikami.

Mocne. Chodnik jest do CHODZENIA. Kropka.


Kodeks drogowy dopuszcza przy okreslonych warunkach (brak sciezki
rowerowej i
zakaz jazdy rowerow na jezdni, badz dopuszczalna predkosc powyzej 60
km/h). Nie ukrywam, ze najlepszym rozwiazaniem konfliktu jest budowa
sciezek rowerowych.

[ciach]


Jesli nie umiesz jechac jezdnia, to pocwicz. Jesli dalej sie boisz, to
ZEJDZ z roweru i przejdz chodnikiem PROWADZAC ROWER. Jak babcie
kocham, zaczne chyba rowery z chodnikow zrzucac sila...


Zeby tak samo mozna bylo zrzucic z chodnika samochody jezdzace wzdluz
niego...
Czasem mam ochote w takich przypadkach stanac posrodku chodnika i zrobic
szczegolowy przeglad sznurowadel.
    Pozdrowienia





Temat: autoetykieta ?


Skoro jest dość precyzyjnie opisany sposób zachowania się w grupie ,
to może warto spisać rzeczy , których przyzwoity grupowicz  z naklejką
nie powinien robić za kółkiem ?


Moim zdaniem to calkowita bzdura. Grupa nie jest po to, aby dodatkowo
nakladac na jej uczestnikow dodatkowy gorset OGOLNYCH zasad, nakazow i
zakazow drogowych. Co innego netykieta (grupowa), co innego jazda po
drodze. Proponuje natomiast opracowac SZCZEGOLOWY kodeks postepowania
grupowicza wobec innych grupowiczow na drodze, a wiec cos, co zrobi z nas
prawdziwa grupe.

alfi





Temat: Tablice za szybami - czy wolno???


Czesc Wszystkim, poradzcie plz, bo mi gdzies kodeks drogowy wsiorbalo, czy
dozwolona jest jazda z tablicami rejestracyjnymi wsadzonymi za szybe
(przednia/tylnia) ? Np. po rejestracji autka i zmianie tablic - czyli nie
permanentnie, ale chwilowo?

Czy polcja moze sie do tego przyczepic i jesli tak to co za to grozi??

Z gory dzieki :)


KD tego nie precyzuje - mówi jedynie o tym że pojazd ma być w nie
wyposażony. Mówi też o tym iż szczegółowy tryb rejestrowania aut określa
minister transportu w drodze rozporządzenia.
Trzebaby więc poszukać w tych rozporządzeniach - może tam jest mowa na ten
temat





Temat: Swiatla awaryjne - norma?


Co teraz normuje te swiatla? Czy jest gdzies w sieci szczegolowy opis?


może po prostu kodeks drogowy?




Temat: Mandacik

| Cala reszta jest _absolutnie zbedna_!!
| Dokładnie!!!! Większa część KD jest KOMPLETNIE bez sensu.
Alez nie!!!! Nie jest bez sensu!! Jest po prostu redundantna z zasadami
zdroworozsadkowymi. Czyzbys suponowal ze zakaz wyprzedzania na zakrecie
bez widocznosci jest bez sensu? ;-))


Ona jest zbyt redundantna, ponadto KD znacznie wykracza poza zdrowy
rozsądek.
A wyprzedzanie na zakręcie to cios poniżej pasa ;) - jeden z bardzo
nielicznych przypadków (drugi, bardziej znany, to wyprzedzanie z prawej
strony), gdzie większość "niedouczonych kapeluszy" jest bardziej
restrykcyjna niż KD ;)


| ... co powoduje, że coraz większa ilość osób przestaje dysponować
"zdrowym
| rozsądkiem" co powoduje że trzeba wprowadzać jeszcze bardziej
szczegółowe i
| debilne przepisy i tak "w koło Macieju"...
Veto! Halt muzyka!! Zdrowego rozsadku tak latwo sie nie traci!! (jesli
sie go rzeczywiscie mialo, of course ;-)).


Tak? Żebyś się czasem nie zdziwił. Przykład świateł dobitnie pokazuje, że
nie trzeba nawet czekać na nowe pokolenie. Zdrowego rozsądku owszem, nie
_nabywa_ się tak łatwo. W drugą stronę niestety jest znacznie prościej i
szybciej.


| to cena jaka placimy za wyegzekowanie pewnych prawidlowych zachowan od
| ...to cena jaką płacimy za _nieudaną_ próbę egzekwowania pewnych
| _mechanicznych_odruchów_, zazwyczaj zbliżonych do prawidłowych
zachowań...
Brak zgody co do tego ze "nieudana".


"Masz prawo tak uważać".


Czyli jestes za zniesieniem wszelkich "zdroworozsadkowych" zapisow? No


A coś takiego mówiłem? :)
Ale większość jest IMHO zbędna.


coz, ja kilkanascie lat temu bylem w Afryce, w Nigerii, na ichniej
prowincji. Tam kodeksu drogowego nikt nie znal (_jakis_ kodeks pewnie
byl ;-), ale co z tego?) wszyscy jezdzili jak chcieli, a poniewaz ze


...ale jakoś jeździli? Podobnie (ponoć) jest w Paryżu, we Włoszech, na
dalekim wschodzie...


W wariancie a) przenosze sie do jakiegos cywilizowanego kraju...


Wariant a) istniał, ale  w sposób "naturalny", myślę że nie musimy sięgać do
aż tak odległych (czasowo) wzorców ;)


Wariant b) jest nierealny, jako zamach na podstawowe zasady demokracji.


To d*kracja to jakiś niepodważalny i jedynie słuszny system? :)


Wszyscy sa rowni wobec prawa i jesli debil ma prawo wybierac (i byc
wybierany) na czolowe stanowiska w panstwie, to tym bardziej ma prawo
jezdzic samochodem, howgh!


Chwila - to czemu istnieje egzamin na prawo jazdy? :)
Nieprawdą jest, jakoby każdy miał prawo prowadzić samochód.


Pozostaje wariant c). Zreszta w tym kierunku juz jakis czas temu poszly
inne cywilizowane kraje, wiec moze cos w tym jest?


Wariant c) tak naprawdę jest niemal wariantem b) - w obu istnieje jakiś
zestaw zasad do przestrzegania, w obu dostęp do prawa jazdy nie jest
automatyczny. Różnica jest głównie w zakresie, w jakim ten zestaw zasad
(czyli KD) ingeruje w wolność kierowców. Jak zwykle jest tu problem
"koszt-zysk" i jak zwykle różnie są szacowane "koszty" i "zyski" (vide
choćby ostatnia dyskusja o światłach ;), natomiast nie jest to jakaś
oczywistość, że tylko rozbudowany i szczegółowy kodeks ma szanse spełnić
swoje zadanie.

saszka





Temat: Kodeks drogowy... i jego niuanse
Witam! Ostatnio uzupełniam swoją domową biblioteczke w aktualne kodeksy i przepisy, przy okazji czytam wyrywkowo niektóre teksty i co znalazłem?

Według mnie w naszych probkach jesli nie wbito wcześniej do dowodu rej. numeru silnika urząd wydający dowody rej. nie mają podstaw prawnych do wybicia nam nowego numeru silnika. jeżeli auto nie było remontowane po wypadku lub nie było przerabiane.

a to tekst ustawy:

DZIAŁ III
Pojazdy
Rozdział 1
Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. [Warunki techniczne pojazdów]
3a. Pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta, z zastrzeżeniem art. 66a, cechy identyfikacyjne:
1) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy;
2) numer silnika.4. Zabrania się:
1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu;
2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;
4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia; nie dotyczyło pojazdów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu i Straży Granicznej;
5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;
6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Art. 66a. [Cechy identyfikacyjne]
1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.
2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”
2) w którym dokonano wymiany ramy, podwozia lub silnika na odpowiednio ramę, podwozie lub silnik bez numeracji fabrycznej;
3) odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.
4. Umieszczone cechy identyfikacyjne starosta wpisuje w dowodzie rejestracyjnym i w karcie pojazdu, jeżeli była wydana.
5. Minister właściwy do spraw transportu, uwzględniając znaczenie cech identyfikacyjnych dla zapewnienia pewności i bezpieczeństwa obrotu pojazdami, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób oraz tryb ich nadawania i umieszczania w przypadkach, o których mowa w ust. 2.
Art. 67. [Odstępstwa od warunków technicznych] 1. Minister właściwy do spraw transportu może w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać pojazdy.



Temat: Prasówki
[Radom] Kierowcy palą w autobusach mimo zakazu

Kierowcy miejskich autobusów, jak palili papierosy w czasie jazdy, tak nadal palą. Nie pomagają lotne kontrole przełożonych, kary dyscyplinarne i groźba utraty pracy. MPK przyznaje, że ma kłopot ze zdyscyplinowaniem kierowców.

Pisaliśmy o tym we wrześniu ub.r. po sygnale od jednego z pasażerów. Mężczyzna codziennie korzysta z komunikacji miejskiej. Sam nie pali, więc dym papierosowy unoszący się wewnątrz autobusu mu przeszkadza, zwłaszcza że cierpi na choroby dróg oddechowych. Wielokrotnie zwracał uwagę kierowcom palaczom. Spotykał się zazwyczaj z niegrzeczną reakcją, ale jego interwencje nie przynosiły efektu - podczas kolejnych podróży autobusami znów spotykał kierowców palących w trakcie jazdy.

W końcu sporządził i wysłał do MPK szczegółowy wykaz autobusów wraz z numerami bocznymi, datami i godzinami, gdy kierowcy palili papierosy. I to niewiele zmieniło. "Więcej do MPK Radom nie zamierzam pisać i uprzejmie prosić o zainteresowanie się tym problemem. (...) Życzyłbym sobie, abym nie wsiadał do autobusu zestresowany. I zadawał sobie pytanie typu: Będzie palił czy nie? Będę się dusił czy też nie? Mam tylko jedno pytanie do MPK Radom. Dlaczego mnie truje, dlaczego mnie i inne osoby trujecie, skoro płacę za bilet?" - napisał w liście do redakcji zdesperowany czytelnik.

- Znamy ten problem, rzeczywiście od tego pasażera, a także od innych dostawaliśmy skargi na kierowców. Wzmocniliśmy kontrole, wyjeżdżamy na miasto nieoznakowanymi samochodami i obserwujemy kierowców w czasie pracy. Jednak trudno pilnować wszystkich przez całą zmianę. A artykuł "Gazety" wywiesiliśmy nawet na tablicy w firmie, ku przestrodze - mówi Andrzej Żurek, dyrektor ds. przewozów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu. Jednak sam przyznaje, że nałożone kary dyscyplinarne na przyłapanych na paleniu kierowców, a nawet groźba zwolnienia z pracy na niewiele się zdają. Od ubiegłego roku pięciu pracowników MPK zostało ukaranych naganą i upomnieniami, a jednego, który okazał się recydywistą, na trzy miesiące odsunięto od prowadzenia autobusu i skierowano do prac porządkowych w bazie, takich jak mycie pojazdów.

- Bo kierowcom nie wolno palić w czasie jazdy. Mówi o tym zarówno kodeks drogowy, jak i wewnętrzny regulamin firmy. Dodatkowo w lutym prezes wprowadził zakaz palenia papierosów wewnątrz autobusów także w czasie postojów na przystankach końcowych. Jeżeli już ktoś musi, to niech to robi poza samochodem. Potem wszystko czuć dymem, tapicerka nasiąka - mówi Żurek. Co więcej - jak ujawnia - w MPK trwa właśnie ustalanie listy palaczy, co według dyrektora ma usprawnić kontrole.

- A przy przyjęciach nowych pracowników zatrudniamy już wyłącznie niepalących - informuje Żurek. Prosi też pasażerów, którzy zauważą kierowców MPK palących w czasie prowadzenia autobusu, aby zgłaszali to do przedsiębiorstwa. - Prosimy tylko o podanie numeru linii, kierunku i godziny, tak abyśmy mogli ustalić, o którego kierowcę chodzi - mówi dyrektor.



Temat: Nie trzeba już prowadzić dokumentacji kierowców?
Zawirowania podczas prac nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym spowodowały, że znikły przepisy nakazujące przewoźnikom prowadzenie szczegółowej dokumentacji kierowców. Nie będzie też trzeba wystawiać kierowcom zaświadczeń – z chwilą uzyskania przez nich odpowiednich wpisów w prawie jazdy

Przypomnijmy, że 3 stycznia br. weszły w życie zmiany przepisów dotyczące zasad szkoleń kierowców (wprowadziła je ustawa z 17 listopada 2006 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym, Dz.U. nr 235, poz. 1701). Zmiany te miały dostosować polskie przepisy do unijnej dyrektywy nr 59/2003, regulującej zasady szkolenia kierowców.

W toku prac legislacyjnych w Sejmie projekt rządowy przeszedł znaczące zmiany, których skutki są bardzo interesujące dla przewoźników. Najciekawsze zmiany dotyczą przepisów dotyczących obowiązku prowadzenia dokumentacji kierowców. Przed nowelizacją art. 39e ust. 3 ustawy o transporcie drogowym upoważniał ministra właściwego do spraw transportu do wydania rozporządzenia, które określało szczegółowy sposób postępowania z dokumentacją związaną z pracą kierowcy, zawierało również wzory tej dokumentacji. Zgodnie z tym Minister Infrastruktury 22 grudnia 2003 r. wydał rozporządzenie (Dz.U. nr 230, poz. 2303), w którym określił sposób prowadzenia dokumentacji kierowcy przez przewoźników. Na własnej skórze przekonało się o tym wielu przewoźników, którzy po kontrolach Inspekcji Transportu Drogowego w przedsiębiorstwach otrzymywali dotkliwe kary pieniężne za najmniejsze nawet naruszenia przepisów rozporządzenia (np. brak wpisania daty kolejnego badania psychologicznego kierowcy).

Tymczasem niewiele osób wie, że od 3 stycznia 2007 r. rozporządzenie to już nie obowiązuje, a ustawodawca nie przewidział w to miejsce żadnych nowych przepisów! Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym usunęła bowiem delegację dla ministra do wydania tego rozporządzenia. Brak podstawy prawnej do wydania rozporządzenia musi powodować utratę jego mocy obowiązującej, tym bardziej że nie wprowadzono żadnych przepisów przejściowych w tym zakresie.

Obecnie więc zgodnie z art. 39l ustawy o transporcie drogowym przewoźnicy w zakresie prowadzenia dokumentacji kierowców są zobowiązani jedynie do przechowywania kopii świadectw kwalifikacji zawodowej oraz orzeczeń lekarskich i psychologicznych oraz do prowadzenia dokumentacji dotyczącej badań lekarskich i psychologicznych. W pozostałym zakresie należy stosować przepisy obowiązujące każdego pracodawcę wynikające z kodeksu pracy. Nie trzeba więc np. prowadzić karty informacyjnej kierowcy ani karty ewidencyjnej pojazdów. Zniknie też obowiązek posiadania przez kierowcę zaświadczenia poświadczającego zatrudnienie kierowcy oraz spełnianie przez niego wszystkich wymagań – z chwilą uzyskania przez niego odpowiedniego wpisu w prawie jazdy.
Co ciekawe, faktu utraty mocy obowiązującej tego rozporządzenia nie dostrzegli nawet prawnicy sejmowi, a baza aktów prawnych Sejmu nadal podaje, że rozporządzenie to jest obowiązującym prawem.

Usunięcie wskazanych obowiązków najwyraźniej nie było zamierzone przez ustawodawcę, ponieważ w projekcie ustawy nowelizującej ustawę o transporcie drogowym pierwotnie znajdował się art. 39l ust. 5, upoważniający ministra do wydania jeszcze bardziej restrykcyjnego rozporządzenia. Do uzasadnienia nowelizacji strona rządowa załączyła nawet stosowny projekt nowego rozporządzenia! W toku prac sejmowych z korzyścią dla przewoźników usunięto jednak ten przepis z ustawy.

Na marginesie zwrócić można tylko uwagę, że przepisy regulujące zasady wykonywania transportu drogowego są coraz mniej zrozumiałe i dostępne dla przewoźników. Obecnie aby prowadzić działalność transportową, trzeba być nie lada specjalistą, ponieważ odpowiednich przepisów trzeba szukać w ustawie o transporcie drogowym, ustawie o czasie pracy kierowców, licznych rozporządzeniach, a także w przepisach unijnych rozsianych po wielu rozporządzeniach i dyrektywach.

Robert Walczak



Temat: Rypińska Grupa Biegowa KB Lech Rypin-2009r

REGULAMIN

IV RYPIŃSKIEGO BIEGU
„PO ZDROWIE DOLINĄ RYPIENICY”
12.09.2009 godz. 1200

1. CEL ZAWODÓW

• popularyzacja biegania jako najprostszej formy ruchu i rekreacji fizycznej,
• popularyzacja biegów masowych,
• zachęta do aktywnego spędzania wolnego czasu,
• promocja miasta Rypina

2. ORGANIZATORZY

• Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rypinie
• Klub Sportowy Lech Rypin

3. TERMIN I MIEJSCE

TERMIN: Zawody odbędą się 12 września 2009 r. godz 1200
MIEJSCE: Rypin (MOSiR) - Osiedle Sportowe – Kowalki – Sikory (Dolina Rypienicy)
META; Rypin (MOSiR)

DYSTANS: 10km nawierzchnia: asfalt, szuter

LIMIT CZASU: limit wynosi 1,5 godz, osoby, które ukończą bieg po limicie czasu nie będą sklasyfikowane.

Zawodnicy, którzy zrezygnują lub nie ukończą biegu zobowiązani są do opuszczenia trasy i zdjęcia numeru. Zawodnik ponosi pełną odpowiedzialność za własne działania i zachowanie stosowne do przepisów ruchu drogowego oraz kodeksu cywilnego.

4. PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

8.30 – otwarcie biura zawodów
11.30 – zamknięcie listy startowej
11.50 – start honorowy z przed głównej trybuny (radni miejscy, powiatowi, goście)
12.00 – start ostry do biegu głównego
14.00 – wręczanie nagród
15.00 – zamknięcie biura zawodów

5. UCZESTNICTWO

W biegu startować mogą wszyscy chętni, którzy:
- dokonają zgłoszenia do dnia 12 września 2008 roku. Opłata startowa wynosi 10 złotych.

Klub Sportowy Lech Rypin (Klub Biegacza)
ul. Sportowa 41, 87–500 Rypin, tel / fax (54) 280 28 94
http:/www.maratonypolskie.pl
http:/www.kblechrypin.pl

• podadzą dokładne dane personalne i przynależność klubową,
• ukończyli 18 rok życia, po podpisaniu oświadczenia o biegu na własną odpowiedzialność. Zawodnicy zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o zdolności do udziału w biegach długodystansowych, lud do podpisania oświadczenia udziału na własną odpowiedzialność.
• możliwość uczestnictwa w biegu mają również osoby w wieku 16-18 lat, zobowiązane są do posiadania pozwolenia na udział od rodziców lub prawnych opiekunów z ich podpisem i numerem pesel. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji zawodnika w biurze zawodow.
• uiszczą wpisowe,
• okażą przy pobieraniu numeru startowego dokument tożsamości ze zdjęciem.

6. KATEGORIE WIEKOWE

Aby kategoria była uwzględniona, winno w niej wystartować minimum 5 osób.

Kobiety: Mężczyźni:

K - 1 16 – 19 lat M - 1 16 – 19 lat
K - 2 20 – 29 lat M - 2 20 – 29 lat
K - 3 30 – 39 lat M – 3 30 – 39 lat
K - 4 40 - 49 lat M – 4 40 – 49 lat
K – 5 50 – 59 lat M – 5 50 – 59 lat
K – 6 60 i więcej lat M – 6 60 i więcej lat.

nagroda dla najstarszego uczestnika biegu,
kategoria drużynowa minimum 5 osób (do klasyfikacji liczy się czas 5-ciu
najlepszych.
najszybszy rypinianin i najszybsza rypinianka,

7. NAGRODY

Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg otrzymają:
medale, okolicznościowe koszulki, upominki

W klasyfikacji generalnej kobiet i mężczyzn za zajęcie miejsc I-III zawodnicy otrzymają puchary oraz nagrody pieniężne w wysokości:

Mężczyźni
I miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
II miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
III miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów

Kobiety
I miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
II miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
III miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów

W klasyfikacjach wiekowych zwycięzcy otrzymują puchary, dodatkowo za zajęcie miejsc I-III otrzymają nagrody rzeczowe.

Obowiązuje zasada jednokrotnego nagradzania.

Przewidziany jest puchar dla trzech najlepszych drużyn najstarszego, a także, najstarszego uczestnika biegu.

8. SPRAWY FINANSOWE

• koszty organizacyjne pokrywają organizatorzy i sponsorzy,
• od zgłaszających się do biegu pobierana będzie opłata startowa w wysokości 10,-zł
(nikt nie jest zwolniony z opłaty startowej).

9. NOCLEGI

Dostępny nocleg Hotel MOSiR Rypin opłata we własnym zakresie.
Telefony kontaktowe: Berebecki Roman 505 69 32 64
Zatka Bartosz 694 30 40 63

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Organizatorzy po biegu zapewniają uczestnikom napoje oraz gorący posiłek.
Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną od rozpoczęcia do zakończenia zawodów.
Wszyscy uczestnicy biegu są ubezpieczeni.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do decydowania we wszelkich kwestiach spornych nie objętych niniejszym regulaminem.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzania zmian do obowiązującego regulaminu.


A gdzie macie biegi dla dzieci?????? To jest podstawowy wymóg, aby bieg mógł być zaliczanydo Cyklu GP



Temat: IV Rypiński Bieg Po Zdrowie
REGULAMIN

IV RYPIŃSKIEGO BIEGU
„PO ZDROWIE DOLINĄ RYPIENICY”
12.09.2009 godz. 1200

1. CEL ZAWODÓW

• popularyzacja biegania jako najprostszej formy ruchu i rekreacji fizycznej,
• popularyzacja biegów masowych,
• zachęta do aktywnego spędzania wolnego czasu,
• promocja miasta Rypina

2. ORGANIZATORZY

• Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rypinie
• Klub Sportowy Lech Rypin

3. TERMIN I MIEJSCE

TERMIN: Zawody odbędą się 12 września 2009 r. godz 1200
MIEJSCE: Rypin (MOSiR) - Osiedle Sportowe – Kowalki – Sikory (Dolina Rypienicy)
META; Rypin (MOSiR)

DYSTANS: 10km nawierzchnia: asfalt, szuter

LIMIT CZASU: limit wynosi 1,5 godz, osoby, które ukończą bieg po limicie czasu nie będą sklasyfikowane.

Zawodnicy, którzy zrezygnują lub nie ukończą biegu zobowiązani są do opuszczenia trasy i zdjęcia numeru. Zawodnik ponosi pełną odpowiedzialność za własne działania i zachowanie stosowne do przepisów ruchu drogowego oraz kodeksu cywilnego.

4. PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

8.30 – otwarcie biura zawodów
11.30 – zamknięcie listy startowej
11.50 – start honorowy z przed głównej trybuny (radni miejscy, powiatowi, goście)
12.00 – start ostry do biegu głównego
14.00 – wręczanie nagród
15.00 – zamknięcie biura zawodów

5. UCZESTNICTWO

W biegu startować mogą wszyscy chętni, którzy:
- dokonają zgłoszenia do dnia 12 września 2008 roku. Opłata startowa wynosi 10 złotych.

Klub Sportowy Lech Rypin (Klub Biegacza)
ul. Sportowa 41, 87–500 Rypin, tel / fax (54) 280 28 94
http:/www.maratonypolskie.pl
http:/www.kblechrypin.pl

• podadzą dokładne dane personalne i przynależność klubową,
• ukończyli 18 rok życia, po podpisaniu oświadczenia o biegu na własną odpowiedzialność. Zawodnicy zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o zdolności do udziału w biegach długodystansowych, lud do podpisania oświadczenia udziału na własną odpowiedzialność.
• możliwość uczestnictwa w biegu mają również osoby w wieku 16-18 lat, zobowiązane są do posiadania pozwolenia na udział od rodziców lub prawnych opiekunów z ich podpisem i numerem pesel. Warunkiem dopuszczenia ich do startu jest obecność rodzica lub opiekuna wraz z dowodem osobistym w momencie weryfikacji zawodnika w biurze zawodow.
• uiszczą wpisowe,
• okażą przy pobieraniu numeru startowego dokument tożsamości ze zdjęciem.

6. KATEGORIE WIEKOWE

Aby kategoria była uwzględniona, winno w niej wystartować minimum 5 osób.

Kobiety: Mężczyźni:

K - 1 16 – 19 lat M - 1 16 – 19 lat
K - 2 20 – 29 lat M - 2 20 – 29 lat
K - 3 30 – 39 lat M – 3 30 – 39 lat
K - 4 40 - 49 lat M – 4 40 – 49 lat
K – 5 50 – 59 lat M – 5 50 – 59 lat
K – 6 60 i więcej lat M – 6 60 i więcej lat.

nagroda dla najstarszego uczestnika biegu,
kategoria drużynowa minimum 5 osób (do klasyfikacji liczy się czas 5-ciu
najlepszych.
najszybszy rypinianin i najszybsza rypinianka,

7. NAGRODY

Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg otrzymają:
medale, okolicznościowe koszulki, upominki

W klasyfikacji generalnej kobiet i mężczyzn za zajęcie miejsc I-III zawodnicy otrzymają puchary oraz nagrody pieniężne w wysokości:

Mężczyźni
I miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
II miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
III miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów

Kobiety
I miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
II miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów
III miejsce – wysokość nagrody uzależniona od hojności sponsorów

W klasyfikacjach wiekowych zwycięzcy otrzymują puchary, dodatkowo za zajęcie miejsc I-III otrzymają nagrody rzeczowe.

Obowiązuje zasada jednokrotnego nagradzania.

Przewidziany jest puchar dla trzech najlepszych drużyn najstarszego, a także, najstarszego uczestnika biegu.

8. SPRAWY FINANSOWE

• koszty organizacyjne pokrywają organizatorzy i sponsorzy,
• od zgłaszających się do biegu pobierana będzie opłata startowa w wysokości 10,-zł
(nikt nie jest zwolniony z opłaty startowej).

9. NOCLEGI

Dostępny nocleg Hotel MOSiR Rypin opłata we własnym zakresie.
Telefony kontaktowe: Berebecki Roman 505 69 32 64
Zatka Bartosz 694 30 40 63

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Organizatorzy po biegu zapewniają uczestnikom napoje oraz gorący posiłek.
Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną od rozpoczęcia do zakończenia zawodów.
Wszyscy uczestnicy biegu są ubezpieczeni.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do decydowania we wszelkich kwestiach spornych nie objętych niniejszym regulaminem.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzania zmian do obowiązującego regulaminu.